اخباربرگزیدهصنعت و معدن

ظرفیتی برای ایجاد هماهنگی میان سازمانهای متولی بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش صنعت کار، سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی به وسیله برنامه ریزی عملیاتهای بازرسی و ثبت سیستمی سوابق آنها، به تحقق اهداف ذینفعان پروژه کمک خواهد کرد.

این سامانه ضمن ثبت اطلاعات نسبت به ارائه گزارشات مدیریتی و نظارت بر عملکرد بازرسین سراسر کشور نیز خواهد پرداخت.

سامانه بازرسی اقدام به مدیریت عملیاتهای بازرسی، ثبت سوابق آنها و تحلیل اطلاعات خواهد کرد و در ارتباطاتی که با سایر سامانه ها برقرار می کند، وظیفه برنامه ریزی و مدیریت عملیاتهای بازرسی، ارسال صورتجلسات بازرسی به مراجع رسیدگی کننده و در نهایت ارتقای سطح کیفی بازرسان با هدف مبارزه موثرتر و سریعتر با تخلفات صنفی را برعهده دارد.

همچنین سامانه فوق می تواند پس از رسیدگی به پرونده ها در مراجع رسیدگی کننده، احکام قطعی را از سامانه های مرتبط دریافت و در بانک اطلاعاتی ذخیره نماید.

دامنه کاربرد سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی شامل امکان شناسایی تخلفات قبل و حین عملیات بازرسی از طریق استعلامهای سیستمی، مدیریت عملیات بازرسی، ثبت سوابق بازرسی ها، مدیریت ارسال پرونده به سازمانهای رسیدگی کننده و پیگیری آنها، تحلیل اطلاعات و ارائه گزارشهای مدیریتی و..، است.

دستاوردهای سامانه

این سامانه با توجه به گستردگی حوزه فعالیت و همین طور زمانبر بودن اصلاح فراینده ها در بازرسی ها با طی نمودن چندین مرحله استقرار به شکل کامل به بهره برداری خواهد رسید و دستاوردهای آن به تدریج آشکار خواهد شد در نهایت این سامانه به دستاوردهای زیر خواهد رسید که شمال شناسایی هوشمند تخلفات با استفاده از داده های تجاری کشور، ثبت کلیه سوابق بازرسی واحدهای تجاری و دسترسی بازرسین به سوابق، هماهنگی بین دستگاههای متولی امر بازرسی، امکان ارسال پروند های تخلفات بصورت سیستمی به مراجع رسیدگی کننده و ارایه نتایج احکام صادره در همین قالب و تسریع در رسیدگی به تخلفات و ارسال پروند های متشکله به مراجع رسیدگی کننده است.

گفتنی است؛ این سامانه در حال حاضر در کل کشور در سطح استان و شهرستانهای استانها نیز استقراریافته و امکان ارسال گزارشهای بازرسی را به دستگاههای رسیدگی کننده از جمله تعزیرات را دارد.

سامانه با هدف تبدیل رویه فعلی بازرسی ها در سطح کشور به یک رویه مدرن و کارا طراحی شده است و جای امیدواری است با طی شدن مراحل مختلف استقرار و پیاده سازی نهایی با تهیه برنامه بازرسی هدفمند و هماهنگ بین دستگاههای متولی امر بازرسی و با استفاده از داده های موجود تجاری در سایر سامانه هادر کنار گزارش های مردمی و امکان دسترسی آسان به سوابق بازرسی به مقصد نهایی برسد و شاهد دستاورد های آن باشیم .

منبع: شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا