اخبارصنعت و معدن

۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه آلومینای جاجرم پرداخت می‌شود

به گزارش صنعت کار، رضا آذری اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید آلومینا از ۲۴۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن، پارسال در سفر دولت به استان مصوب شد که اجرای آن، نیازمند جواز طرح توسعه از طرف بانک ملی بود که محقق شده است.

وی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، جواز طرح توسعه برای تمام پروژه های افزایش تولید ظرفیت آلومینا، به منظور دریافت تسهیلات به بانک ملی صادر شد.

آذری افزود: تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی به منظور افزایش تولید آلومینا و اجرای پروژه های مربوط به این افزایش است که این پروژه ها شامل طرح های شمش بیلت، توسعه واحد گل قرمز، واحد سود و تبخیر و هیدرات ریزدانه است.

وی خاطر نشان کرد: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، پنج مصوبه در حوزه ایمیدرو و توسعه صنایع آلومینا محقق شد که مهم ترین آن، افزایش ظرفیت تولید پودرآلومینیوم و احداث فاز دوم کارخانه پودر و نیز بررسی و احداث فاز دوم کارخانه شمش آلومینیوم به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: این تسهیلات از تعهدات بانک ملی است و از منابع محل صندوق ذخیره توسعه ملی پرداخت خواهد شد.

فرماندار شهرستان جاجرم خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید و با توجه به مصوبات سفر رییس جمهور و عملیاتی شدن آن، با صدور مجوز و پیگیری ها در سطح استانی و ملی تا سال آینده شاهد توسعه صنایع صنعت آلومینیوم و صنایع پایین دستی و رونق تولید و اشتغال در شهرستان خواهیم بود.

تولید پودر آلومینا در واحد آلومینای ایران در شهرستان- جاجرم خراسان شمالی در دوماهه تخست امسال با رشد ۶ درصد و با میزان تولید ۴۱ هزار و ۶۹۹ تن محقق شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا