اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

ایده‌کشی با بروکراسی اداری

به گزارش صنعت کار، حدود ۳ سال است که در ارتباط با توسعه سنگ جلساتی با ایمیدرو برگزار می شود تا نظرات بیش از گذشته به حوزه سنگ جلب شود.

این جلسات فرصت خوبی بود تا مشکلات فعالان معدنی در حوزه سنگ مطرح و با همراهی بخش دولتی و حمایت های ایمیدرو، راهکارهای خوبی برای آن یافت شود.

تامین ماشین آلات و نوسازی این حوزه یکی از اصلی ترین مشکلات معادن سنگ است. اتفاقی که می تواند بر توسعه صادرات اثر گذار باشد. از سویی دیگر قرار بود تا با انجام طرح آنالیز معادن با ظرفیت بالای صادراتی شناسایی شوند.

از سویی دیگر قرار بود، آمارگیری از ۲ هزار واحد معدنی و فرآوری و ۶۵۰۰ کارخانه انجام و اطلاعات بدست آمده طبقه بندی شود تا بتوان ارزیابی درستی از وضعیت صنعت داشت . این موضوع تصویب و ابلاغ شد تا در پایان اردیبهشت به مرحله اجرایی برسد.

اجرایی شدن چنین تصمیماتی انقلابی بزرگ در حوزه سنگ خواهد بود که سهم صادراتی این بخش را افزایش می دهد.

احمد شریفی دبیر انجمن سنگ ایران در گفت و گو با «صنعت کار» درباره نتایج این تصمیمات، اظهار کرد: متاسفانه هیچ تغییری را تا به امروز شاهد نبوده ایم. درواقع تصمیمات گرفته شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت متوقف شده است و نمی توان کاری انجام داد.

وی درباره علت این توقف، تصریح کرد: اصلی ترین دلیل این اتفاق بروکراسی های اداری است که کار را زمان بر می کند.

شریفی ادامه داد: متاسفانه این اتفاقات انگیزه سرمایه گذاری در صنعت سنگ را کاهش می دهد. درواقع می توان گفت سیستم و بروکراسی اداری به نوعی ایده کشی می کند. فعالان این حوزه دیگر انگیزه ای برای ارائه ایده های جدید ندارند.

دبیر انجمن سنگ با اشاره به بحران کرونا، گفت:  متاسفانه صنعت سنگ نیز این روزها مانند دیگر صنایع کشور شرایط سختی را سپری می کند.

شریفی همچنین در ادامه با اشاره به طرح فعال سازی معادن نیز اظهار کرد: حدود 4 ماه پیش 16 معدن غیرفعال سنگ را برای فعال سازی مجدد معرفی کردیم اما این موضوع نیز مانند مباحث قبلی با بروکراسی اداری مواجه شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا