اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تصمیم جدید بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ اروپا

به گزارش صنعت کار، لهستان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ در اروپا است که 80 درصد از برق این کشور را تامین می کند.

در حال حاضر، منابع صنعتی گفتند بزرگترین تولید کننده زغال سنگ لهستان ، یعنیPGG ، ممکن است طی چند روز کاهش عمیق در تولید زغال سنگ و بسته شدن تعداد معادن را به عنوان بخشی از یک برنامه بازسازی که انتظار می رود باعث اعتراض معدنکاران شود ، اعلام می کند.

لهستان تقریباً 80٪ برق خود را از زغال سنگ را تولید می کند و تنها عضو اتحادیه اروپا است  که متعهد نشده تا 2050 میزان کربن را خنثی کرد.

دو منبع آگاه با این وضعیت گفتند: این پیشنهاد شامل بسته شدن معادن و نگه داشتن کارآمدترین آنها برای باز کردن و کاهش حقوق خواهد بود.

یک منبع گفت: در نتیجه ، تولید سالانه PGG بیش از 10٪ کاهش می یابد اما به اندازه نصف نیست.

معادن تعیین شده برای بسته شدن توسط شرکت دولتی SRK تصاحب و به تدریج آنها را خنثی می کند و به کارگران معاش پرداخت می شود و به افراد نزدیک به بازنشستگی نیز مرخصی پرداخت می شود.

در اوایل سال جاری ، اتحادیه ها از دولت به دلیل عدم متوقف کردن واردات زغال سنگ از روسیه در زمان رشد ذخایر معادن داخلی انتقاد کردند.

حزب حاکم PiS در سال 2015 بخشی از قول هایی را برای حفظ زغال سنگ به قدرت گرفت. از آن زمان به تدریج تعدادی از معادن را بست و از پروژه های جدید زغال سنگ خارج و ضمن ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی است.

مقامات دولتی اما بارها گفته اند كه زغال سنگ تا مدت ها منبع مهم انرژی برای لهستان خواهد بود.

این در حالی است که زغالسنگ با آلودگی زیست محیطی همراه است و بارها فعالان زیست محیطی در لهستان در این باره اعتراض کرده اند. درواقع اقتصادی که قرار است تا سال ۲۰۵۰ هیچ نوع گاز گلخانه‌ای را وارد جو نکند، از دیدگاه مقامات لهستان و صنعت معدن قابل تصور نیست.

درصورتی که لهستان متعهد به این اتفاق شود باید برای تولید 80 درصدی برق خود که امروز از طریق زغال سنگ تامین می شود راهکارهایی را در دستور کار قرار دهد. از سویی دیگر تعطیلی معادن بیکاری و افزایش هزینه های خدماتی را به همراه دارد که می تواند برای دولت این کشور مشکلاتی را ایجاد کند اما امروز اعلام بسته شدن برخی معادن و تامین معاش تعدادی از کارگران می تواند خبر خوبی برای فعالان محیط زیست و همچنین کارگران معدنی باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا