اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کرونا تقاضای فلز زرد را کاهش داد

به گزارش صنعت کار، تحلیلگر مالی Refinitiv گزارشی از طلا را در سه ماهه دوم سال جاری منتشر کرده است ، که نشان می دهد در میان همه گیری کرونا ، تقاضا برای این فلز گرانبها از سال 2009 به پایین ترین سطح خود رسیده است.

ارقام این شرکت نشان می دهد که تقاضای فیزیکی طلا در سه ماهه دوم سال جاری به 677 تن کاهش یافته است ، این کاهش 36 درصدی است که بخش جواهرات در بین بدترین آمار قرار داشته و میزان جذب جهانی 53 درصد کاهش یافته است. Refinitiv خاطرنشان كرد كه با توجه به شيوع ويروس کرونا ، تقاضا “فلج” شده است ، و اقدامات توقف فعالیت كه در سراسر دنيا انجام شده است باعث اختلال در بازارهاي سنتي و مبادلات معدني مي شود.

این اقدامات همچنین بر تقاضای طلا تأثیر گذاشته است ، زیرا تولید مواد معدنی در سراسر جهان تحت تأثیر ناتوانی بسیاری از کارگران معدن برای کار قرار گرفته است. آمارهای Refinitiv نشان می دهد که نزدیک به 130 معدن از زمان شیوع ویروس باید تحت مراقبت و نگهداری قرار گیرند ، زیرا تولید معدن طلا در سه ماهه دوم سال جاری 12 درصد کاهش یافته است.

با این حال ، با کاهش تقاضا ، قیمت طلا روند معکوس را تجربه کرده است.

کامرون الکساندر ، مدیر تحقیقات فلزات گرانبها در Refinitiv گفت: “با نگاه به آینده ، زمینه کلی اقتصاد کلان همچنان از طلا حمایت می کند.” ما اعتقاد داریم که طلا روند صعودی خود را ادامه خواهد داد ، و این موضوع ناشی از نگرانی های فزاینده در مورد رکود اقتصادی جهانی ، ترس از موج دوم کووید 19 ، افزایش تنش های ژئوپلیتیکی ، نرخ بهره پایین و منفی از لحاظ تاریخی ، و همچنین افزایش انتظار تورمی در میان سطح های بی سابقه است. اقدامات محرکی که توسط بانکهای مرکزی در سراسر جهان آغاز شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا