اخبارصنعت و معدن

افتتاح کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، گامی در جهت محرومیت‌زدایی

به گزارش صنعت کار، با بهره‌برداری از این طرح، زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر فراهم خواهد شد که گامی مهم در جهت اشتغالزایی و رفع محرومیت از این منطقه کمتربرخوردار خواهد بود.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، شرکت کربنات و سدیم کاوه که فعالیت آزمایشی خود را از حدود ۶ ماه قبل آغاز کرده بود، فردا با ظرفیت تولید سالانه ۳۲۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۷ میلیارد تومان و در زمینی به مساخت ۲۸۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.
ظفر افشون، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان سرمایه‌گذاری ریالی این طرح ۷۰۰ میلیارد تومان و میزان سرمایه‌گذاری ارزی آن نیز ۵۰ میلیون یورو است که ۲۸ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی بانک صنعت و معدن پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از ماشین آلات به کار رفته در این کارخانه از داخل و بخشی هم از کشور چین تامین شده و محصولات تولیدی آن نیز در صنایع شیشه‌سازی و شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
او اظهار داشت: با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر تاکنون، شیوع ویروس کرونا به عاملی بازدارنده برای اجرا و پیشبرد طرح‎های عمرانی تبدیل شده اما ظرف همین مدت توانستیم در استان طرح‌هایی همچون فولاد پاسارگاد کوار و آلومینیم جنوب را به سرانجام رسانده و افتتاح کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۸۷ آغاز شده قابلیت توسعه نیز دارد که زمینه توسعه آن را با افتتاح سد هایقر که منبع اصلی تامین کننده آب مورد نیاز این کارخانه است فراهم خواهیم کرد.
شهرستان فیروزآباد در فاصله ۹۳کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا