اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

پیش بینی رشد سهام ها برای هفته پیش رو

به گزارش صنعت کار، جذب نقدینگی از مسیر بورس می تواند علاوه بر کاهش التهابات بازار طلا و ارز منجر به توسعه بخش های صنعتی و اشتغالزایی شد. زیرا این نقدینگی راهی تولید شده که خود اشتغالزایی و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

اما در هفته گذشته سهام برخی شرکت ها از جمله شرکت های فلزات اساسی با ریزش همراه شد، اتفاقی که می تواند سهام داران را نگران کند یا ممکن است نقدینگی را به سمت بازارهایی همچون ارز و سکه ببرد.

محمود رضا الهی فرد مدیر عامل کارگزاری سی ولکس با اشاره به اتفاقات رخ داده هفته گذشته به «صنعت کار» گفت: هفته گذشته طی چند روز عمده سهام از جمله فلزات اساسی با ریزش همراه شدند.

وی ادامه داد: البته در آخر هفته پالایشی ها که بیشترین استحکام و مقاومت را داشتند منفی شدند درنتیجه به نظر می رسد این موضوع به کلیات بازار مربوط می شود نه آنکه تنها متعلق به فلزات اساسی باشد.

الهی فرد تصریح کرد: شاخص کل بورس نیز پس از چند هفته رشد به مقاومت ۲ میلیون نزدیک شده است و طی هفته اخیر تلاش کرد تا مقاومت ۲ میلیون را بشکند اما نتوانست ، شاید دلیل ریزش سهام بنیادی نظیر فلزات اساسی نیز همین موضوع باشد .

مدیر عامل کارگزاری سی ولکس در ادامه افزود: به اعتقاد بنده در هفته پیش رو  مقاومت ۲ میلیون شکسته می شود و بازار سهام از جمله فلزات اساسی نیز شروع به رشد خواهند کرد . البته اینکه شاخص کل پس از هر رشدی ، اصلاحی نیز  داشته باشد ، امری طبیعی است .

وی در پایان تاکید کرد: درواقع شروع به رشد سهام ها برای این هفته قابل پیش بینی است.

با توجه به این نظرات می توان هفته خوبی را برای بورس متصور بود. استقبال از سهام شرکت های معدنی و فلزی یا حتی دیگر شرکت های حاضر در بورس، نوید بخش جذب سرمایه برای اجرای طرح های توسعه ای است. اتفاقی که در نهایت هم به نفع سهامداران خواهد بود هم شرکت ها. در حال حاضر با توجه به بحران کرونا و تحریم های ظالمانه وضع شده علیه کشور، جذب سرمایه های سرگردان در بورس می تواند پاسخگوی تامین مالی مورد نیاز پروژه های توسعه ای باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا