اخبارصنعت و معدن

۱۴ هزار کیلومتر مربع اکتشاف ذخایر معدنی در دو ماه

به گزارش صنعت کار، به استناد جداول آماری مربوطه افزوده است، به دلیل محدودیت کاری در ماه‌های آغازین سال ۹۹، نتایج فعالیت‌های زمین شناسی و اکتشافی، معمولا در سه ماهه دوم محقق می‌شود.

همچنین در زمینه تهیه نقشه زمین شناسی کاربردی در مقیاس‌های مختلف ( خشکی و دریا) هدف کمی ۵۵ ورقه پیش‌بینی شده، اما در دو ماهه به دلیل محدودیت‌های مزبور پنج ورقه تهیه شد و انتظار می‌رود در سه ماهه دوم نتایج مربوطه محقق شود.

علاوه براین تهیه نقشه‌های مهندسی و مخاطرات زمین‌شناختی و زیست‌محیطی ( زلزله، ریزگرد، سیل، فرونشست، تغییرات اقلیم و ..) هدف کمی ۳۰ ورقه نقشه برنامه‌ریزی شده که در دو ماهه چهار ورقه تهیه شد و این امر نیز به دلیل محدودیت‌ها، در سه ماهه دوم محقق خواهد شد.

براساس این داده‌ها، اکتشاف به روش ژئوفیزیک هوایی (برداشت، پردازش، تعبیر و تفسیر، مدلسازی و معرفی مناطق امید بخش) هدف کمی ۳۵ هزار کیلومتر خطی درنظر گرفته شده که در دو ماهه عملکردی انجام نشده که در انتظار تامین منابع مالی است.

سرفصل نمونه‌های آنالیز شده زمین‌شناسی و اکتشافی، تعداد نمونه‌هایی که باید آنالیز شود در قالب هدف کمی ۲۸ هزار نمونه ثبت شده که در دو ماهه نخست امسال چهار هزار نمونه انجام شد که عملکرد مرتبط با نیازهای بخش فنی است.

همچنین در زمینه پتانسیل یابی و ارزیابی ژئو پارک‌های ایران، واحد سنجش آن محدوده ژئو پارک است که هدف کمی آن یک پیش‌بینی شده و در دو ماهه عملکردی نداشته و در توضیح آن آمده است، مطالعات به شیوه کتابخانه‌ای و دفتری در حال انجام است، اما پتانسیل‌یابی‌ها پس از برداشت‌های صحرایی و انجام تجزیه و تحلیل‌های متناسب با فرآیند یاد شده محدوده انجام و گزارش نهایی تدوین خواهد شد.

علاوه براین در زمینه گزارش‌های تحلیلی مجموعه داده‌های زمین‌شناسی و اکتشافی، پیش‌بینی در قالب هدف کمی تهیه پنج گزارش استانی بوده که در دو ماهه ابتدایی امسال یک گزارش تهیه و عملکرد مطابق با برنامه در حال پیشرفت است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا