اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

کاهش قیمت طلای سیاه/ کرونا بازار نفت را آشفته کرده است

به گزارش صنعت کار، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.46 درصد کاهش به 43 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 25 سنت معادل 0.62 درصد افت به 40 دلار و 2 سنت رسید.

هیرویوکی کیکوکاوا ، مدیر موسسه تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز گفت: سرمایه گذاران نگران تولید بیش از حد هستند زیرا اوپک + در ماه جاری قصد دارد کاهش تولید را آغاز کند و تقویت نسبی قیمت ها سبب تشویق تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا به تولید بیشتر خواهد شد. به علاوه، نگرانی ها از افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا نیز بر بازار نفت اثرگذار خواهد شد.

در ماه ژوئیه هنگامی که عربستان سعودی و دیگر اعضای خلیج فارس مانع از عرضه اضافی داوطلبانه خود در توافقنامه اوپک شدند ، تولید نفت توسط سازمان کشورهای صادر کننده نفت بیش از 1 میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

در این میان تولید نفت روسیه در ماه ژوئیه از سطح ژوئن بدون تغییر بوده است. البته اوپک + قرار است در ماه آگوست با افزایش حدود 1.5 میلیون بشکه در روز به عرضه جهانی اضافه کند.

اما نوسانات موجود در بازار نفت با شیوع کرونا بر روند کاری بسیاری از غول های نفتی تاثیر گذار بوده است. به عنوان مثال غول نفتی انگلیسی-هلندی، رویال داچ شل، اعلام کرد به دنبال یک دوره بی‌سابقه و طولانی از تلاطم در بازار نفت و افت شدید قیمت‌های نفت و گاز، در ۳ ماهه دوم امسال سود خالص این شرکت به شدت سقوط کرده است.

بن ون بردن، مدیرعامل رویال داچ شل در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: ما باید ترازنامه مالی خود را مجدداً بررسی کنیم. هنوز بحران کرونا به پایان نرسیده است و باید منتظر باشیم و ببینیم این بحران در ۳ ماهه‌های آینده و سال‌های آینده چه مسائلی برای ما پیش خواهد آورد.

آن طور که به نظر می رسد کرونا توانسته بازار طلای سیاه را آشفته کند و محاسبات تولیدکنندگان را برهم زند. با پیش بینی ادامه بحران این بیماری باید منتظر ماند و دید سیاست شرکت های نفتی برای مقابله با این نوسانات چه خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا