اخباربرترصنعت و معدنویژه ها

اجرای پروژه های زغال‌سنگی چین برای تصاحب سهم 90 درصدی

به گزارش صنعت کار، یک مطالعه نشان داد ، چین امسال بیش از نیمی از نیروگاه های جدید زغال سنگ را در سال جاری احداث کرد و 90 درصد ظرفیت برنامه ریزی شده جدید را به خود اختصاص داده است.

درواقع  پکن هنوز هم با کاهش ظرفیت در سراسر جهان پروژه های جدید را اجرا می کند.

ظرفیت تولید جهانی سوخت های زغال سنگ از ژانویه تا ژوئن شاهد کاهش خالص 2.9 گیگاوات (GW) بود که اولین افت رکورد برای یک دوره شش ماهه است.

اما چین 53.2 گیگاوات ظرفیت در نیمه اول سال جاری به خط لوله پروژه خود – 90٪ از کل جهانی – حتی با در اختیار داشتن دومین اقتصاد بزرگ جهان در تلاش برای تقویت استفاده از انرژی های تجدید پذیر به عنوان بخشی گسترده تر ضد آلودگی، اضافه کرده است.

چین ، بزرگترین مصرف کننده زغال سنگ جهان ، همچنین 11.4 گیگاوات ظرفیت جدید را در این دوره ، 62٪ از کل جهانی را به اتمام رسانده است ، و 12.8 GW که وارد ساخت و ساز شد نیز 86٪ از کل جهان را تشکیل داده است.

در حالی که زغال سنگ به عنوان سهمی از کل انرژی مصرفی چین در سال گذشته به زیر 58 درصد سقوط کرد.

چین گفت که بیشتر ظرفیت تولید جدید این کشور در سال جاری از تجدیدپذیرها به دست خواهد آمد ، اما همچنین اهدافی را تعیین می کند که می توانند 60 گیگاوات نیروگاه دیگر پروژه های زغال سنگ را به بهره برداری برسانند.

این اتفاق در حالی انجام می گیرد که دنیا به دنبال کاهش تولید کربن است و همین موضوع می تواند مصرف زغال سنگ را کاهش دهد. به عنوان مثال لهستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ که بخش زیادی از برق مصرفی اش را تامین می کند برای توقف فعالیت برخی معادن خود اعلام آمادگی کرده است اما در این میان چین بدنبال افزایش ظرفیت تولید است.

هرچند این اتفاق از دید زیست محیطی چندان خوشایند نیست اما شاید فرصتی برای صادرات به چین باشد. فرصتی که معادن ایران نیز می توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا