اخبارخودروراه و ساختمانویژه ها

طلسم بزرگراه بروجردی پس از 13 سال شکسته شد

حدود 13 سال پیش ساخت بزرگراه شهید بروجردی آغاز شد. در دوره قبل مدیریت شهری پروژه را خاک کردند. در این دوره پروژه مدفون شده را از خاک بیرون کشیده، تکمیل و آماده بهره‌برداری کردند.

به گزارش صنعت کار – قرار است بزرگراه شهید بروجردی در جنوب غرب تهران بعد از سیزده سال افتتاح شود. فاز نخست این پروژه بعد از رفع معارضین آماده بهره‌برداری شد. قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان به طول 3.7 کیلومتر است. این پروژه جنوب‌غرب را به شمال تهران متصل می‌کند و بعد از تکمیل قطعه دوم، آزادگان هم به بزرگراه یادگار امام(ره) وصل می‌شود و کارکرد بزرگراه شهید بروجردی مانند بزرگراه امام علی(ع) خواهد شد.

فاز دوم پروژه شهید بروجردی بعد از رفع معارضین وارد مدار ساخت می شود

قرار است فاز دوم پروژه شهید بروجردی بعد از رفع معارضین وارد مدار ساخت شود. در دوره قبل از مدیریت شهری، این پروژه تعطیل شده بود و حتی بخشی از رمپ و لوپ‌های وسط میدان فتح را در خاک مدفون کرده بودند. در این دوره مدیریت شهری پروژه را از زیر خاک بیرون کشیده و اقدامات عمرانی صورت گرفت و پروژه در هفته آینده آماده استفاده شهروندان است.

دوره چهارم کارهای اولیه بزرگراه شهید بروجردی انجام شد؛ اما در دوره پنجم روی آن خاک ریختند

علیرضا زاکانی شهردار تهران در خصوص ریختن خاک روی پروژه شهید یادگار (بخشی از بروجردی)در دوره قبل مدیریت شهری گفت: این پروژه کنار میدان فتح بود؛ دوره چهارم کارهای اولیه انجام شد؛ اما در دوره پنجم روی آن خاک ریختند. ما مجبور شدیم خاک را برداریم چون پروژه مسکوت مانده بود. روی پل‌های پروژه خاک ریخته بودند و آن را پر کرده بودند تا تبدیل به فضای سبز کنند و ما خاک را برداشتیم تا پروژه را ادامه دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا خاک روی پروژه ریخته شده بود، گفت: تهران فضای سبز کم داشت و علاقه داشتند فضای سبز ایجاد کنند. این پروژه وسط یک پروژه دیگر بود و امید نداشتند پروژه یادگار امام ادامه یابد؛ به همین دلیل این کار را انجام دادند و موجب مزاحمت شدند.

معارضین برطرف شد/کاهش ترافیک عبوری در محدوده منطقه 18

در دوران قبل اعلام می‌کردند که این پروژه به دلیل وجود معارض تاکنون ساخته نشده است. معارضین این پروژه چند گاراژ بزرگ و تعدادی املاک مسکونی بود. طی رایزنی‌های صورت گرفته، معارضین برطرف شد. با راه‌اندازی بزرگراه شهید بروجردی ترافیک عبوری در محدوده منطقه 18 کاهش پیدا می‌کند و همچنین دسترسی‌ها تسهیل می‌شود.

 سیاست ما در این دوره مدیریت شهری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است/پروژه شهید بروجردی 13 سال خوابیده بود

محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: فاز اول پروژه شهید بروجردی آماده بهره‌برداری است. سیاست ما در این دوره مدیریت شهری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و از ساخت پروژه‌های فرامنطقه‌ای جدید جلوگیری کردیم تا ابتدا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و بعد سراغ کار جدید برویم. پروژه شهید بروجردی 12، 13 سال است که خوابیده و برای منطقه 18 مزاحمت ایجاد کرده است. بخشی از پروژه در دوره قبل در خاک دفن شده بود، اما با اقدامات صورت گرفته، پروژه مدفون شده را بیرون آورده، تکمیل کردیم و  به مردم تهران هدیه می‌دهیم.

پروژه شهید بروجردی کجاست؟

براساس این گزارش، پروژه شهید بروجردی از تقاطع آزادگان تا بزرگراه یادگار امام(ره) به طول 9 کیلومتر است. برخی از مدیران می‌گویند که استارت این پروژه از سال 93 آغاز شده ولی به دلیل وجود معارض، ساخت بزرگراه طولانی شده است. بخش اول بروجردی از تقاطع بزرگراه ساوه به سمت بلوار الغدیر آماده بهره‌برداری است. در این بخش 5 تقاطع غیرهمسطح شامل 11 پل وجود دارد.

عملیات آسفالت و روسازی بخش‌های مختلف در حال انجام است

مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: کار به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری هستیم. تلاش‌های زیادی در این دوره مدیریت شهری برای رفع معارضین صورت گرفت. عملیات آسفالت و روسازی بخش‌های مختلف در حال انجام است.

سال ها مردم سعید آباد گله مند بلاتکلیفی پروژه شهید بروجردی بودند

بر اساس این گزارش، سالها مردم اهالی سعیدآباد گله‌مند بلاتکلیفی در بزرگراه شهید بروجردی بودند و در جریان بازدید مسؤولین شهری خواستار رفع معضلات این پروژه بودند. یکی از موضوعات مردم سعیدآباد رفع مشکل بزرگراه بروجردی بود. پروژه‌ای که فاصله میان دو محله 17 شهریور و شادآباد با سعیدآباد ایجاد کرده و این فاصله برای محله سعیدآباد محرومیت به بار آورده بود.

پروژه بزرگراه شهید بروجردی یک پروژه ملی است و بهره‌برداری از آن، مشکلات مردم محله را برطرف می‌کند و همچنین دسترسی‌ها را راحت‌تر و سهل‌تر می‌کند و در صورت تکمیل کامل بزگراه، دسترسی شمال به جنوب ایجاد می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا