اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تفاهم نامه همکاری با نظام مهندسی معدن را در کمترین زمان اجرایی می کنیم

به گزارش صنعت کار، در این مراسم کامبیز مهدی زاده مشاور عالی  معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه معدن و صنایع معدنی در این مراسم اظهار کرد: این تفاهم نامه شامل توسعه سرمایه گذاری و بهره گیری از فناوری در حوزه زمین شناسی، معدن، صنایع معدنی و تجاری سازی طرح های فناورانه و نوآورانه معدنی و ارتقاء کمی و کیفی خدمات فنی مهندسی است. موضوعی که می تواند دستاوردهای مهمی به همراه داشته باشد.
وی افزود: عملیاتی شدن این تفاهم نامه همکاری به نفع هر دو مجموعه خواهد بود و امیدواریم هرچه سریع تر این موضوع اجرایی و کار آغاز شود.
مهدی زاده تصریح کرد: حتی اگر در 2  موضوع به نتیجه برسیم می توان شاهد حل شدن بخشی از معضلات و مشکلات کشور بود. در این زمینه قرار است کارگروهی با حضور اساتید هر دو مجموعه تشکیل تا زودتر تفاهم نامه وارد فاز اجرایی شود.
مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه با اشاره به موارد درج شده در تفاهم نامه، بیان کرد: موارد خوبی در تفاهم نامه وجود دارد که امیدواریم در راستای ارتقا فناوریهای حوزه زمین شناسی و معدن گام های خوبی برداشته شود.
مهدی زاده اظهار کرد: به هر میزان از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم کشور موفق تر خواهد شد. یکی از مواردی که می تواند راهگشا باشد استفاده از پتاسیل های بخش معدن است.
به گفته وی، گردشگری معدن، زمین شناسی پزشکی و ارتقا ایمنی معدنکاری از مهمترین آیتم هایی است که می توان همکاری های خوبی در این موارد داشت.
مهدی زاده تصریح کرد: خوشبختانه دکتر ستاری نگاه ویژه به بخش معدن و صنایع معدنی دارند و امیدواریم با حمایت هایشان این تفاهم نامه در کوتاه ترین زمان به اهداف خود دست پیدا کند.
در ادامه این مراسم تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز، اظهار کرد: این تفاهم نامه یکی از پربارترین تفاهم نامه های سازمان نظام مهندسی معدن در 2 سال اخیر است و معتقدیم این موضوع مهم باید هر چه سریع تر به مرحله اجرا برسد.
وی ادامه داد: در جلسات کارشناسی اولویت های این تفاهم نامه مشخص می شود و با مشخص شدن آن آمادگی اقدامات اجرایی را در اختیار داریم.
به گفته رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ظرفیت های بسیاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور وجود دارد که می تواند بخش خالی اقتصاد نفتی را به راحتی پوشش دهد.
نبئی افزود: در 2 سال گذشته که با مشکلاتی در حوزه نفت و فروش آن مواجه شدیم بخش معدن و صنایع معدنی مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت. ما امروز در حوزه های مختلف آماده همکاری هستیم.
وی با اشاره به دستاوردهای این تفاهم نامه بیان کرد: ایجاد اشتغال در بخش های مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقیم  و رونق اقتصادی از دستاوردهای خوب این تفاهم نامه خواهد بود.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ادامه داد: خوشبختانه حمایت مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ما انگیزه ای شد تا اقدامات را با سرعت به مرحله اجرا برسانیم. در همین راستا باید اولویت های تفاهم نامه در کمتر از 10 روز مشخص شود.
در ادامه این مراسم مهدی زاده در پاسخ به «صنعت کار» درباره میزان سرمایه گذاری در این  تفاهم نامه بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در این تفاهم نامه بستگی به طرح ها دارد. میزان سرمایه گذاری با بررسی آیتم ها مشخص می شود.
وی افزود: میزان سرمایه گذاری و تامین مالی پس از تشکیل کارگروه و بررسی ها مشخص می شود.
همچنین مهدی زاده درباره زمان اجرایی شدن این تفاهم نامه گفت: سعی بر آن است تا در کمترین زمان ممکن اقدامات اجرایی آغاز شود درست مانند این مراسم که در کمترین زمان به مرحله امضا تفاهم نامه رسیده ایم.
نبئی نیز در پاسخ به «صنعت کار» برای میزان سرمایه گذاری بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن با توجه به رسالت خود از منابع درآمدی خودش استفاده می کند. خوشبختانه سازمان حامیان قوی دارد بههمین دلیل پروژه ای که به سازمان ارائه شود منابع مربوط به آن را اختصاص می دهیم. پیش بینی های لازم برای تامین مالی انجام و جای هیچ نگرانی نیست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا