اخبارصنعت و معدن

بیانیه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در حمایت از مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صمت

به گزارش صنعت كار، متن کامل بیانیه انجمن به شرح زیر است:

به نام خدا

بیست و دوم مرداد ماه هزار و سیصد و نود و نه روزمهم و سرنوشت سازی برای صنعت، معدن و تجارتایران است. روزی که قرار است مجلس شورای اسلامییکی از مهمترین وزارتخانه های کشور را پس از حدودسه ماه از اداره بدون وزیر رهایی بخشد.

تقارن این مهم با روز ملی تشکل ها در تقویم جمهوریاسلامی ایران را به فال نیک گرفته و بدینوسیله حمایتخود از جناب آقای دکتر مدرس خیابانی وزیرپیشنهادی صنعت، معدن و تجارت  را اعلام می داریم. ایشان به گواه قاطبه فعالان صنعت، معدن و تجارتکشور مدیری متعهد، پاکدست و آشنا به پیچیدگی هایتولید و تجارت است.

    دکتر مدرس خیابانی علاوه بر اینکه از ویژگیجوانی برخوردار است، از بدنه کارشناسی و مدیریتیوزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در طول سال هافعالیت خود، به واسطه سمت های دولتی و شرکتی ازمسائل واحدهای تولیدی آگاه است.

ایشان در طول سه ماه سرپرستی خود در وزارتصنعت، معدن و تجارت ثابت کرد که اهل کارشناسی،مشورت با تشکل ها و تصمیم گیری جامع نگر در جهتتأمین منافع ملی است. نمونه بارز تدابیر اثر بخشایشان در تنظیم بازار فولاد کشور قابل مشاهده است به طوری که بر اساس آمار و اطلاعات متقن، وضعیتآشفته بازار فولاد که قبل از دوران سرپرستی ایشانبوجود آمده بود، با اعمال سیاست های مبتنی برافزایش عرضه در بورس کالا، مدیریت تقاضا و کاهشتقاضای سفته بازی و سوداگری و همچنین توسعهصادرات فولاد رو به بهبود است و شاهد آن کاهش 15 درصدی قیمت فولاد در دو هفته اخیر می باشد وانشالله با تداوم رویکردهای اخیر، در کمتر از یکماهآینده بازار فولاد به ثبات خواهد رسید.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با ارج نهادن بهنقش ویژه مجلس شورای اسلامی از نمایندگان شریفملت تقاضا دارد با رأی اعتماد به دکتر مدرس خیابانی،تعامل مجلس و دولت در جهت تأمین منافع ملت را بهمنصه ظهور رسانند.

همچنین رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این خصوص اظهار داشت: خوشبختانه دکتر مدرس خیابانی با تدابیری که به ویژه در یک ماهه اخیر اتخاذ کرده اند، سیاستگذاری در بازار فولاد را از آشفتگی خارج کرده است و امیدواریم با رای اعتماد مجلس به ایشان، شاهد تداوم سیاست های موثر ایشان و ثبات بازار فولاد باشیم.
بهرام سبحانی که سابقه مدیر عاملی کارخانجات بزرگ فولادی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد خراسان را در کارنامه خود دارد، با حمایت از انتخاب دکتر مدرس خیابانی به عنوان وزیر صمت تصریح کرد: ایشان فردی متدین و متعهد و دلسوز منافع ملی هستند و سال ها در بدنه این وزارتخانه مشغول فعالیت بوده اند و علاوه بر انرژی جوانی، از درایت و پختگی لازم هم برخوردار هستند. ضمن اینکه به دلیل عضویت قبلی ایشان در هیئت مدیره کارخانجات تولیدی مختلف، با مسائل و موانع تولید و تجارت به خوبی آشنا هستند.

رئيس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین خاطر نشان کرد: دکتر مدرس خیابانی در دوران حضور خود در وزارت صمت تعامل مناسبی با تشکل های مختلف داشته و به اخذ نظرات مشورتی و کارشناسی تشکل ها و تصمیم گیری بر اساس برآیند آن ها اعتقاد ویژه ای دارد که همین مهم باعث شده تصمیمات پخته و اثر بخشی در دوران ایشان گرفته شود و از تصمیمات هیجانی خودداری شده است.

انتهاى پيام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا