اخبارصنعت و معدن

افزایش ظرفیت انبارهای روباز خطوط نورد سرد و گرم

به گزارش صنعت کار، امیر چاوشی هدف از اجرای این پروژه را استفاده از حداکثر ظرفیت فضای انبار صادراتی S10 و بخش نورد گرم انبار واحد 52 جهت دپوی کویل بهمنظور افزایش ظرفیت انبارهای روباز خطوط نورد سرد و گرم با استفاده از جرثقیلهای موجود انبار تختال واحد نورد گرم و بهینهسازی آنها اعلام کرد.
وی با بیان اینکه بر اساس اهداف سازمان، در راستای توسعۀ انبارهای شرکت، این پروژه در قالب دستور کار به قرارداد احداث انبار روباز کویلی واحد 52 و با برآورد ریالی حدود 30 میلیارد ریال ابلاغ شد، در خصوص مزایای اجرای این طرحها گفت: به همین منظور با نصب و راهاندازی جرثقیل HSM02 بر روی قسمت نورد گرم انبار واحد 52، ظرفیت انبار به مقدار حدود 50 هزار تن کلاف بهصورت دوطبقه و همچنین با نصب جرثقیل HSM03 بر روی انبار S10 ظرفیت آن تا حدود 10 هزار تن کلاف دوطبقه بر روی هم افزایش خواهد یافت.
چاوشی خاطرنشان کرد: کلیۀ روشهای اجرایی فنی با مشارکت گروهی تیمی از کارشناسان واحدهای مختلف فولاد مبارکه شامل اجرای پروژههای ساختمانی، بازرسی جرثقیلها، تعمیرات جرثقیلهای نورد گرم و سرد، مهندسی کارخانه و شرکت مهندسی فولاد در جلسات متعدد مورد تدوین و بررسی قرار گرفت و در حداقل زمان ممکن در تعمیرات برنامهریزیشده سالانه واحد نورد گرم با موفقیت انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه تمامی عملیات آمادهسازی و انجام عملیات دمونتاژ و مونتاژ هر دو دستگاه جرثقیل طی 13 روز صورت گرفت، تصریح کرد: کلیۀ متریال مصرفی شامل ریل، شین برق، تابلوهای برق، کلمپ و همچنین تمامی مکانیسمهای دمونتاژ و مونتاژ و حمل آنها توسط واحدهای داخلی فولاد مبارکه تأمین و عملیاتی شد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با نصب شاهینهای مخصوص برداشت بار به جرثقیلهای مذکور، مطابق با برنامهریزی انجام تستهای مربوطه، بهرهبرداری از این جرثقیلها ابتدا در سالن انبار صادراتی S10 و سپس در بخش نورد گرم انبار کویلی 52 صورت خواهد گرفت.
چاوشی در همین راستا از شرکتهای برقآرا، مهندسی فولاد مبارکه، حملونقل توکا و دستگاه نظارت، واحد بازرسی جرثقیلها و بازرسی خوردگی، واحد حملونقل پشتیبانی، ایمنی فنی و مدیریت واحدهای نورد گرم و سرد که نهایت همکاری را در این خصوص با واحد اجرای پروژههای ساختمانی داشتند، قدردانی کرد.
برخی از مهمترین اقدامات انجامشده روی جرثقیل سقفی HSM03 و سالن S10 نورد سرد عبارتاند از: نقشهبرداری از تیرکرینهای سالن S10 و اخذ تأییدیههای لازم برای نصب ریل و کلمپ و همچنین شینهای برقرسان حرکت طولی؛ تأمین شینهای برقرسان حرکت طولی جرثقیل توسط کارفرمای محترم جهت حمایت از تولیدکنندۀ داخلی؛ نصب شینهای برقرسان به همراه ساپورت های نگهدارندۀ آنها روی تیرکرین سالن و انجام نقشهبرداری؛ دمونتاژ جرثقیل سقفی مذکور از انبار تختال نورد گرم؛ انتقال جرثقیل سقفی مذکور از انبار تختال نورد گرم به سالن S10 نورد سرد؛ انجام تستهای غیرمخرب (NDT) مربوط به بخش سازهای جرثقیل؛ تغییر کاربری جرثقیل از سیستم حمل اسلب به حمل کویل؛ مونتاژ و نصب مجدد جرثقیل سقفی مذکور در سالن S10 نورد سرد از تاریخ5/10/98 تا تاریخ 6/10/98 و راهاندازی و بهرهبرداری از جرثقیل پس از انجام تستهای دینامیکی و تستهای عملکردی.
همچنین برخی از مهمترین اقدامات انجامشده بر روی جرثقیل سقفی HSM02 و بخش نورد گرم سالن 52 نیز عبارتاند از: نقشهبرداری از تیرکرینهای بخش نورد گرم سالن 52 و اخذ تأییدیههای لازم برای نصب ریل و کلمپ همچنین شینهای برقرسان حرکت طولی جرثقیل؛ تأمین و نصب شینهای برقرسان به همراه ساپورت های نگهدارندۀ آنها روی تیرکرین سالن؛ نصب ریل و کلمپ حرکت طولی جرثقیل روی تیرکرین سالن؛ دمونتاژ جرثقیل سقفی مذکور از انبار تختال نورد گرم از تاریخ 23/11/98 تا تاریخ 25/11/98؛ انتقال جرثقیل سقفی مذکور از انبار تختال نورد گرم به سالن 52 نورد گرم؛ انجام تستهای غیرمخرب (NDT) مربوط به بخش سازهای جرثقیل به هماهنگی واحد بازرسی جرثقیلها جهت مشخص کردن عیوب احتمالی؛ جوشکاری و رفع عیوب مربوط به ترکهای موجود در بخش سازهای پلها و ترولی جرثقیل مذکور و انجام مجدد تستهای غیرمخرب (NDT)؛ تغییر کاربری جرثقیل از سیستم حمل اسلب به حمل کویل؛ مونتاژ و نصب مجدد جرثقیل سقفی مذکور در سالن L2 نورد گرم و راهاندازی و بهرهبرداری از جرثقیل پس از تکمیل نصب ریل، شینهای برقرسان همچنین انجام تستهای دینامیکی و تستهای عملکردی.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا