اخبارنفت و پتروشیمی

سقوط ۸۷ میلیارد دلاری ارزش دارایی‌های غول‌های نفتی

به گزارش صنعت کار، تحلیل اندیشکده “کربن ترکر” نشان داد ارزش دارایی‌های نفت و گاز شرکتهای شورون، شل، BP، توتال، رپسول، انی و اکوئینور در سه ماه گذشته مجموعا ۵۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

بسیاری از این شرکتها برای سه ماهه دوم که تقاضای جهانی برای نفت به دلیل قرنطینه در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا ۲۰ درصد سقوط کرد، ضرر مالی هنگفتی را گزارش کردند. به استثنای ابرغول آمریکایی اکسون، پنج شرکت نفتی بزرگ ارزش دارایی‌های نفت و گاز خود را در سه ماهه دوم به دلیل سقوط قیمت نفت و انتظارات برای پایین ماندن تقاضا در ماههای آینده کاهش دادند.

شرکت شل با تغییر ارزیابی خود از قیمت نفت و عوامل بنیادین بازار، ضرر و زیان ۱۶.۸ میلیارد دلار با احتساب مالیات را متحمل شد. توتال با کاهش دورنمای قیمت نفت در کوتاه مدت، مجموعا ۸.۱ میلیارد دلار ضرر متحمل شد که هفت میلیارد دلار آن مربوط به ماسه های نفتی کانادا بود.

شورون هم پنج میلیارد دلار ضرر و زیان به دلیل بازبینی نزولی دورنمای قیمت کالای خود داشت و بدترین نتایج مالی سه ماهه در سه دهه اخیر را گزارش کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت BP علاوه بر ثبت ضرر و زیان، سود سهام نقدی برای سهامداران را نصف کرد و متعهد شد تولید نفت و گاز خود را تا سال ۲۰۳۰ در راستای استراتژی تبدیل شدن از یک شرکت نفتی بین المللی به یک شرکت انرژی یکپارچه ۴۰ درصد کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا