اخباربانک و بیمهبرگزیده

دخانیات؛‌ صعود با بال‌های شکسته و ثبت پی‌درپی رکورد در اوج کرونا

به گزارش صنعت کار، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، با اینکه این شرکت توانسته دوسوم از شش ماه دوم سال 98 را فعالیت کند، اما از نظر آماری نه تنها از تولید شش ماه اول عبور کرده بلکه در تولید و فروش افزایش قابل توجهی نسبت به شش ماه اول داشته است.

بر این اساس، اگر چه شرکت دخانیات در شش ماه اول سال ۹۸ ضررده بوده ولی در شش ماه دوم کاملاً روی سود بود و نه‌تنها ضررهای شش‌ماهه نخست را پوشش داد بلکه صورت‌های مالی نشان می‌دهد که سود هم به ثبت رسیده است.

دستاوردهای این شرکت از نیمه دوم سال 98 و بر اساس استراتژی جدید ادامه یافت تا اینکه هم‌زمان با سال جهش تولید در تیرماه امسال، کارخانجات تولید سیگارت سایز کوچک در خمینی‌شهر اصفهان با دو خط تولیدی و با ظرفیت حدود چهار میلیون نخ در روز پس از دو سال توقف آغاز به‌کار کرد. دو خط دیگر نیز به‌زودی شروع به‌کار خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، در سه ماه نخست سال 99 بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون نخ سیگار توسط شرکت دخانیات ایران تولید شد؛ به عبارتی ۸۰۰ میلیون نخ در ماه به تولید رسید و فروش نیز 40 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. همچنین اگر شیوع ویروس کرونا و آغاز فعالیت‌های تولیدی در اردیبهشت ماه و تعداد روزهای کاری را محاسبه کنیم، رشد تولید به مراتب بیشتری به ثبت رسیده است.

تولید در ماه‌های مرداد و شهریور نیز به میانگین ماهی یک میلیارد نخ خواهد رسید. این در حالی است که در سال 98 کل سیگار تولیدی شرکت دخانیات ایران 6 میلیارد نخ بود ولی امسال این مقدار تا مهرماه تولید خواهد شد.

با به‌کارگیری این استراتژی‌های جدید، شرکت دخانیات ایران علیرغم رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به دلیل فعالیت در قالب دو شیفت در مجتمع گیلان، یک شیفت بلند در مجتمع مازندران، راه‌اندازی کارخانجات جدید در خمینی‌شهر اصفهان و تولید با ظرفیت کامل در تهران و ارومیه، ظرفیت‌های لازم را برای جذب نیرو برای مجتمع‌های تولیدی فراهم کرده و ۱۱۰ نفر را از طریق آزمون و بر اساس نوع تخصص و سطح تحصیلات و با تأکید بر بومی بودن به‌کار گرفت.

جهش ۲۰۰ درصدی تولید و فروش محصولات برای بازیابی سهم ازدست‌رفته دخانیات در سال 99 از جمله برنامه مهم این شرکت است و به همین منظور علاوه بر اقدامات انجام شده، به‌زودی یک خط تولیدی در تهران که سه سال متوقف شده بود، به شکل مشارکتی راه‌اندازی خواهد شد که باعث استفاده از ظرفیت‌های خالی شرکت دخانیات می‌شود.

همچنین شرکت دخانیات ایران با یک شرکت بزرگ برای تولید مشارکتی به توافق رسیده و در مرحله تدوین تفاهم‌نامه است. این همکاری دو دستاورد «تولید درآمد و منبع درآمد» و «انتقال دانش» را برای شرکت دخانیات به همراه دارد. این شرکت‌ها از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند و طی این همکاری در زمینه بسته‌بندی انتقال دانش صورت خواهد گرفت.

افزون بر این، دخانیات ایران به‌عنوان یک صنعت ملی با ۱۰۰ سال قدمت و دارا بودن حدود ۵ هزار نیروی انسانی و همکاری با ۶ هزار کشاورز موفق به رشد 37 و 40 درصدی فروش نخی و ریالی سیگار تولیدی شرکت در چهار ماه نخست سال 99 نسبت به دوره مشابه سال قبل شد.

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه‌های تولید در مجتمع‌های تولیدی کشور در تیرماه نیز از دیگر دستاوردهای شرکت به شمار می‌رود، به‌طوری‌که مجتمع‌های تهران،‌ گیلان، ارومیه، گلستان و مازندران به ترتیب موفق شدند، 123، 120، 112، 143 و 145 درصد اهداف را محقق کنند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا