اخبارصنعت و معدن

اشتغال 650 نفری مجتمع فولاد اردکان با سرمایه گذاری 100هزار میلیارد ریال

به گزارش صنعت کار، محمد رضا علمدار یزدی گفت: محصول تولیدی این کارخانه آهن اسفنجی است که از مواد اولیه کارخانجات تولید فولاد محسوب می شود بنابراین این واحد بخشی از زنجیره تامین تولید فولاد است که نقش مهمی در افزایش صادرات فولاد ایفا می کند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد افزود: در حال حاضر از عمده آهن اسفنجی تولیدی این واحد ، خوراک شرکت های بزرگ فولاد سازی تامین می شود

محمد رضا علمدار یزدی ضمن تشکر از این واحد گفت: این مجتمع بعنوان یکی از واحدهای موفق در زمینه تولید مواد اولیه کارخانجات در سراسر کشور است و ما امروز در بازدید از خطوط تولید آن به همت و تلاش کارکنان و اقتدار ایران اسلامی بیش‌ازپیش افتخار کردیم.

مجتمع فولاد اردکان اولین و بزرگترین پروژه خصوصی کشور در زمینه تولید آهن اسفنجی به منظور تأمین بخشی از نیاز داخلی خوراک کارخانه های فولادسازی و نیز فولاد، شامل زنجیره کامل تولید ( واحد کنسانتره، واحد گندله سازی ، واحد تولید آهن اسفنجی ، واحد ذوب و فولاد ، کارخانه نورد ) در اردکان یزد است؛ بازار محصولات نهایی مجتمع شامل مصرف کنندگان داخل کشور و نیز مصرف کنندگان خارجی (عمدتا کشورهای منطقه و آسیایی) خواهد بود. محصول این پروژه آهن اسفنجی سرد به صورت گندله احیا شده خواهد بود و تمامی آن در بخش داخلی فولادسازی مصرف خواهد شد .

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا