اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن(سنم) رونمايي شد

به گزارش صنعت كار، با همکاری قابل تقدیر سازمان استان ها و تلاش بخش فناوری اطلاعات سازمان نظام مهندسی معدن ایران و طی جلسات متعدد کارگروه هوشمندسازی که با نظارت مستقیم تقی نبئی، رییس سازمان مشغول به کار است، گام ششم سند استراتژی محقق شده و سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن با درگاه های متعدد و با بازمهندسی بانک های اطلاعاتی پیشین و راه اندازی درگاه های جدید آماده ارائه خدمات به بخش معدن کشور از سازمان های صمت استان ها، سازمان های نظام مهندسی معدن استان ها، اعضای سازمان، دانشجویان، بهره برداران معدنی، مکتشفین و … است.
شایان ذکر است گام های اول تا سوم این پروژه شامل توسعه کارتابل اداری هفتصد کابره، بررسی الزامات و نیازمندی ها، تقویت زیرساخت های فناوری شامل راه اندازی پورتال های سازمان، شناسایی فرآیندهای سازمان و … در سال 1398 و در زمان تصدی داریوش اسماعیلی به انجام رسیده است.

سامانه سنم دارای درگاه های مختلفی برای دریافت اطلاعات طبقه بندی شده از جمله ظرفیت های اشتغال اعضا، مشاغل، احکام انتظامی، اطلاعات معادن ایران، گزارش های مسئولان فنی، اطلاعات مجوزهای معدنی و درگاه ویژه معدنکاران و … خواهد بود که در هفته های آتی به مرور در اختیار کاربران قرار می گیرد. این سامانه با ارائه خدمات ثبت نام حقیقی و‌ حقوقی و دریافت کارت و کلیه مراودات مالی اعضا، دریافت پروانه اشتغال(تمدید، تغییر، ارتقا)، ارجاع کار هوشمند، دریافت گزارش های ماهانه مسئولین فنی، دریافت کلیه گزارش ها، قراردادها، طرح ها و … از اعضای سازمان که مشغول به انجام یکی از مشاغل ارجاع داده شده هستند و توزیع آن در استان به منظور بررسی و تایید یا اصلاح… گامی بلند با بهره مندی از امکانات فناورانه و هوشمندسازی در راستای چابک سازی در مسیر توسعه پایدار است.

تقى نبئى رييس سازمان نظام مهندسى معدن ايران، در اين مراسم گفت: هدف از رونمايي اين سامانه كاهش مراحعات حضورى است تا اعضاى ما بتوانند به راحتى از امكانات ميز خدمت سازمان در استان ها استفاده كنند.
وى افزود: با توجه به شيوع كرونا و فعاليت غيرحضورى برخى سازمان ها به دنبال طراحي چنين سامانه اى رفتيم. البته سامانه در حال گسترش است و تا پايان سال تمامى فعاليت ها در اين سامانه اضافه خواهد شد.
به گفته رييس سازمان نظام مهندسى معدن ايران، اين سامانه بخش زيادى از هزينه هاى سازمان ها و مراجعه كنندگان را كاهش مي دهد.

كار اجرايي اين سامانه در مدت زمان يك ماهه و به صورت سه شيفته انجام گرفت و از آن رونمايي شد.

آیین رونمایی سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن(سنم) با حضور دکتر تقی نبئی؛ رییس سازمان، دکتر رضا کشاورزی؛ معاون توسعه و برنامه ریزی، مهندس امیراسماعیل شاهسوارانی؛ مدیر حوزه ریاست و خانم مهندس بلوری فرد؛ مدیر فناوری اطلاعات سازمان، برگزار شد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا