اخبارصنعت و معدن

تولید اولین ریل راه آهن استاندارد در کشور

به گزارش صنعت کار،سازمان ملی استاندارد ایران پروانه کاربرد علامت استاندارد را به ریل راه‌آهن ذوب آهن اصفهان اعطا کرد.

در این نشست فرمانی، مدیر کل استاندارد استان اصفهان اظهار کرد: این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ریل در غرب آسیا است. در کشور ما آزمایشگاه تایید صلاحیت شده‌ای برای آزمودن نمونه‌های ریل وجود نداشت، اما با حضور کارشناسان در ذوب آهن اصفهان این آزمون‌ها انجام شد و بعد از تایید نهایی، حدود یک هفته قبل این پروانه صادر شد.

یزدی زاده – مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان – نیز گفت که مهم‌ترین مشکل ذوب آهن اصفهان تکنولوژی قدیمی این شرکت بود، اما در نهایت از سال گذشته تولید ریل در دستور کار ذوب آهن اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان از روش‌های مورد استفاده در کشورهای صاحب فناوری برای تولید فولاد استفاده می‌کند، تصریح کرد: همین ویژگی باعث ورود این شرکت به صنعت ریل شد. گاز زدایی و گوگرد زدایی که از فولاد شرکت انجام شد توانست تاثیر زیادی بر تولید محصول با کیفیت و استاندارد داشته باشد.

نیره پیروزبخت – رئیس سازمان استاندارد – نیز با بیان اینکه این اتفاق نشانه رویکرد جدید استاندارد است، گفت: دستگاه‌ها می‌توانند استانداردهایی را که به صورت داخلی تدوین کرده‌اند به این سازمان ارایه کنند تا با همراهی سازمان ملی استاندارد به استاندارد ملی تبدیل شود. مدتی قبل با تاسف درباره تولید ریل صحبت می‌شد چرا که شک و شبهه‌هایی درباره آینده و فروش آن وجود داشت، اما استانداردسازی مناسب می‌تواند باعث افزایش حضور تولیدکنندگان داخلی در سطح بین‌المللی شود.

پیروزبخت با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ مصوب شد که هر محصولی برای تولید باید استاندارد مشخصی داشته باشد، اظهار کرد: از همان زمان مفهوم استاندارد در صنایع کشور جا افتاده و امروز شاهد آن هستیم، اما راه زیادی در پیش داریم. بسیاری از تولیدات شامل استاندارد نیستند، اما خودشان باید به سمت دریافت استاندارد حرکت کنند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا