اخباربانک و بیمهبرترگوناگون

پیش بینی ورود ۳ تریلیون دلار سرمایه به بازار طلا

به گزارش صنعت کار، این به معنای آن است که قیمت طلا مانند طلایی که در صندوق ETF طلای “اس پی دی آر گلد تراست” وجود دارد می تواند حداکثر ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

مشکل این است که وضع قرنطینه مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ به برخی مشکلات مالی از جمله آسیبهای بلندمدت به شماری از اقتصادها و افزایش استقراض دولتی منجر شده و مسائلی از این قبیل باعث نگرانی سرمایه گذاران بزرگ می شود.

طبق گزارش تحقیقاتی اخیر شرکت مدیریت دارایی فلزات ارزشمند اسپروت، در نتیجه شمار فزاینده ای از سرمایه گذران به دنبال خرید طلا برای کاهش ریسکهای سرمایه گذاری خود و حفظ قدرت خرید داراییهایشان هستند. اکثر سرمایه گذاران می دانند هنگامی که داراییهای متنوعی را در اختیار دارند، طلا ریسکهای کلی را متنوع می کند. همچنین در بلندمدت، طلا ارزش خود را از نظر تورمی حفظ می کند. نتیجه این امر احیای علاقه به خرید طلا برای اهداف سرمایه گذاری بوده است.

در گزارش اسپروت آمده است: برخی از سرمایه گذاران سرانجام به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری ضروری در مجموع داراییهایشان نگاه می کنند. در حال حاضر ۲۰ درصد از سرمایه گذاران خریدهایی در بازار طلا انجام داده اند که معادل یک تا دو درصد داراییهایشان است. با این حال شمار سرمایه گذارانی که خواهان طلا هستند به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و احتمالا سه تا پنج درصد از دارایی شان را به خرید طلا اختصاص می دهند. به عبارت دیگر پول بیشتری وارد بازار طلا خواهد شد و قیمتها را بالاتر می برد.

بر اساس گزارش فوربس، اگر برآورد شرکت اسپروت صحیح باشد اونس طلا که اخیرا در محدود ۱۹۱۷ دلار معامله شد می تواند تا مرز ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار صعود کند.

اونس طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار آمریکا ۱۹ دلار و ۹۰ سنت معادل یک درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۹۳۲ دلار و ۶۰ سنت بسته شد. قیمتها در طول معاملات در پایینترین سطح تا ۱۹۱۴ دلار و در بالاترین سطح تا ۱۹۸۷ دلار معامله شدند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا