اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

معدنکار بزرگ به سراغ انرژی سبزتر می رود

به گزارش صنعت کار، BHP ، نیویورک اعلام کرد که به عنوان بخشی از تلاش شرکت برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر بیشتر ، توافق نامه ای برای حمایت از توسعه مزارع جدید خورشیدی و بادی در ایالت کوئینزلند استرالیا منعقد کرده است.

این معدنچی که 9 عملیات زغال سنگ متالورژی را در حوزه بوون از طریق اتحادیه BHP Mitsubishi Alliance (BMA) و BHP Mitsui Coal (BMC) انجام می دهد ، گفت این حرکت به آنها کمک می کند تا در طی 5 سال انتشار غیر مستقیم خود را در کشور 20 درصد کاهش دهد.

توافق با CleanCo در حالی صورت می گیرد که BHP در حال آماده سازی برای به روزرسانی بازار در هفته آینده در مورد یک استراتژی اصلاح شده جهت کاهش تولیدات عملیاتی شرکت و استفاده آن از گازوئیل است.

اقدامات “بسیار ملموس” آب و هوایی شامل اهدافی برای کاهش انتشار عملیاتی تا سال 2030 خواهد بود ، این موضوع بخشی از بزرگترین تعهد گسترده معدن کار در جهان برای خنثی شدن از کربن تا سال 2050 است.

ادگار باستو ، رئیس BHP ، Minerals Australia ، در بیانیه ای گفت: “این یک گام مهم به جلو در انتقال BHP به استفاده پایدارتر از انرژی در سراسر کارها و اولین اقدام برای استرالیا است.”

با چنین اقداماتی معدنکاران به حفظ محیط زیست کمک کرده و به توسعه پایدار نزدیک می شوند. هرچند در نگاه کلی معدن در مقابل محیط زیست قرار دارد اما با راهکارها و تعاملات می توان در توسعه پایدار شاهد رشد هر دو بخش بود.

شرکت های بزرگ معدنی دنیا امروز در کنار برنامه های اقتصادی خود به دنبال توسعه محیط زیست و کاهش تولید کربن هستند.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا