اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

آلومینیوم فلزی مهم در «انقلاب سبز»

به گزارش صنعت کار، به گزارش صنعت کار، تسلا در حال سفارش پرس غول پیکر ریخته گری آلومینیوم برای خط مونتاژ خود در آلمان است. این بدان معنا است که این خودرو ساز تلاش می کند تا سهم آلومینیوم در محصولاتش را افزایش دهد.

آلومینیوم به دلیل وزن و استحکام سبک ، یکی از مواد انتخابی پیشگام خودروی الکتریکی است که به معنای مسافت پیموده شده و ایمنی بیشتر است.

در واقع ، آلومینیوم نه تنها به دلیل نقش آن در حمل و نقل ، بلکه به دلیل استفاده در منابع انرژی تجدید پذیر ، به ویژه صفحات خورشیدی ، یکی از فلزات مهم در انقلاب سبز خواهد بود.

مسئله این است که ساخت آلومینیوم می تواند یک کار با مصرف کربن باشد. این بخش تقریباً 3 درصد از انتشارات جهانی را تشکیل می دهد.

اکنون رقابت برای تولید آلومینیوم کم کربن در حالی است که تولیدکنندگان به دنبال تمایز محصول خود در یک فضای تغییر مصرف کننده هستند.

اما این شکاف گسترده بین آلومینیوم “سبز” و “سیاه” باعث شکسته شدن مدل قیمت گذاری فعلی بازار می شود.

ذوب آلومینیوم یک کار با انرژی زیاد است ، ردپای کربن هر تولید کننده در درجه اول با استفاده از منبع تغذیه تعیین می شو، درواقع  نمره آبی کم و نمرات ذغال سنگ بالا و گاز جایی در وسط است.

طبق گفته Antti Koulumies ، معاون رئیس خط تولید تجهیزات آلومینیوم Metso Outotec ، متوسط حدود 10 تن کربن در هر تن آلومینیوم تولید شده است اما دامنه جهانی آن می تواند از 4 تا 18 تن باشد.

Koulumies گفت: بهره وری انرژی این بخش در این قرن بدتر شده زیرا بیشتر تولید آلومینیوم در جهان به چین مهاجرت کرده است ، جایی که ذغال سنگ منبع اصلی انرژی است.

این در حالی است که فعالان محیط زیست در تلاشند تا تولید کربن جهان را کاهش دهند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا