اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

نمى توان براى تمام معادن نسخه واحد داشت

به گزارش صنعت كار، بهرام شكورى اظهار كرد: اگر تنها معدن را در نظر بگيريم شايد سهم آن كمتر از يك درصد در GDP باشد اما اگر اين نقش را در كل كالاها را در نظر بگيريم بيش از ٢٠ درصد خواهد بود.

وى گفت: اينكه همه فعالان در حوزه معدن فعال هستند قطعا علاقه مند به تبديل مواد معدنى به موادى با ارزش افزوده بيشتر هستند اما نمى توان يك نسخه واحد براى آن مشخص كرد.

شكورى تصريح كرد: بهتر است برخى مواد را با صادرات به ارز تبديل كرد و با اين ارز حوزه را توسعه داده و تكنولوژى ها را ارتقا داد، اين موضوع را مي توان در حوزه سنگ شاهد بود.

رييس كميسيون معادن و صنايع معدنى اتاق بازرگانى با اشاره به فعاليت هاى اين كميسيون بيان كرد: در اين كميسيون تقريبا تمامى تشكل هاى معدنى حضور دارند. اين كميسيون از ٣٥ نفر نخبه تشكيل شده است.
شكورى تصريح كرد: در كنار اعضاى كميسيون از سازمان هاى مرتبط نيز نمايندگانى هميشه در جلسات حضور دارند.
وى تصريح كرد: اتاق بازرگانى به دنبال مشورت دهى به سه قوه كشور است.

شكورى بيان كرد: خوشبختانه نقشه راه معدن يك جهتى ايجاد كرده تابيينيم به كدام سمت در حركتيم اما همچنان نيازمند تدوين استراتژى توسعه بخش معدن هستيم.

وى گفت: احياى معادن كوچك نيز از اقدامات خوبى است كه خوشبختانه شورايي براى اجراي آن تشكيل و امروز اقدامات خوبى در حال وقوع است. قرار است اين معادن مانند دنيا به صورت خوشه اى عمل كنند.

شكورى بيان كرد: در حوزه هاى مختلف مي توان با سازمان نظام مهندسى معدن وارد همكارى شد و از تمامى پتانسيل ها استفاده كرد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا