اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمی

قرارداد گازی ایران و ترکمنستان در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

به گزارش صنعت کار، مالک شریعتی نیاسر در تشریح نشست عصر دیروز (سه‌شنبه، ۲۶ شهریورماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار شانا گفت: در نشست عصر دیروز مسئولان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در این کمیسیون حضور یافتند و گزارشی از فعالیت‌های‌ خود ارائه کردند.

وی افزود: در ادامه نشست کمیسیون انرژی، سؤال ۲۱ نفر از نمایندگان از بیژن زنگنه، وزیر نفت در خصوص قرارداد گازی ایران با ترکمنستان تعیین تکلیف شد که در این خصوص دو نامه به کمیسیون ارسال شده بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه نخست متعلق به سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس بود، تصریح کرد: با توجه به توضیح‌های وزیر نفت در نشست کمیسیون و حضور در جلسات کارشناسی وزارت نفت، دهنوی از توضیح‌های زنگنه قانع شد و بنابراین درخواست کرد سؤال به صحن علنی ارجاع نشود.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه نامه دوم توسط ۱۲ نفر از دیگر نمایندگان سؤال‌کننده به کمیسیون ارسال شده است، عنوان کرد: در این نامه خطاب به رئیس کمیسیون انرژی نوشته شده است با توجه به کسب اطلاع از توضیح‌های وزیر نفت در نشست کمیسیون، نمایندگان سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر نفت قانع نشده و خواستار ارجاع سوال به صحن علنی هستند.

وی گفت: براساس آیین‌نامه، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قانع شدن دهنوی از توضیح‌های وزیر نفت را کافی دانست، به همین دلیل قانع نشدن سایر نمایندگان سؤال‌کننده، حقی به‌منظور ادامه بررسی سؤال یا ارجاع آن به صحن برای آنها ایجاد نمی‌کند، از این رو سؤال به صحن علنی ارجاع نمی‌شود.

 

منبع: شانا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا