اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تهدیدهای سهام چین در استخراج معادن استرالیا

به گزارش صنعت کار، با این حال ، فشارهای سیاسی و عدم اطمینان به دنبال همه گیری کرونا این رابطه را تهدید کرده است.

استرالیا و چین طی دهه گذشته از یک رابطه تولیدی و سودآور در صنعت معدن برخوردار بوده اند ، با تولید عظیم سنگ آهن در استرالیا ، این کشور به تقاضای گسترده خود برای آهن و فولاد کمک می کند.

استرالیا بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در جهان است و فروش آن 60 درصد از واردات سنگ آهن چین را تشکیل می دهد.

سنگ آهن یکی از مولفه های اصلی در تولید فولاد است که چین قصد دارد 981 میلیون تن آن را در سال 2020 تولید کند.

با این حال ، این روابط در سال های اخیر به طور فزاینده ای تیره شده است ، زیرا چین به دنبال کاهش اعتماد خود به یک کشور برای پاسخگویی به تقاضای سنگ آهن خود است.

طبق آمار دانشگاه سیدنی و حسابرس KPMG ، کل سرمایه گذاری چینی ها در استرالیا از بیش از 11.5 میلیارد دلار در سال 2016 به 6.2 میلیارد دلار در 2018 کاهش یافته است.

سرمایه گذاری چینی ها به ویژه در استخراج معادن استرالیا کاهش و 90 درصد سقوط کرد ، درواقع تنها 5 معامله در سال 2018 انجام شد.

در حالی که مقیاس وسیع سرمایه گذاری چینی ها در استخراج معادن استرالیا به این معنی است که هنوز مبالغ قابل توجهی بین کشورها جابجا می شود – حتی پس از کاهش 90 درصدی ، چین حدود نیم میلیارد دلار برای خرید سهام معادن و معدنکاران استرالیا در سال 2018 سرمایه گذاری کرد.

با توجه به اینکه استرالیا به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا به چین مراجعه می کند و چین به دنبال تهیه سایر فلزات و مواد معدنی به کشورهای دیگر است، آینده این رابطه نامشخص است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا