اخباربرگزیدهصنعت و معدن

ساخت ۲ واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آغاز شد

به گزارش صنعت کار، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی  اظهار داشت: یکی از این واحدهای صنعتی تولید جرثقیل سقفی و صنعتی با میزان سرمایه گذاری ۶۰ میلیاردریال با اشتغال ۱۰ نفر و دیگری واحد صنعتی فرآوری زعفران با حجم سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ نفر است.

سیاوش وحدت گستره منطقه ویژه اقتصادی استان را ۳۵۰ هکتار بیان کرد و گفت: فاز نخست این منطقه که آماده واگذاری به سرمایه گذران است ۴۹ هکتار وسعت دارد و شامل بخش های صنعتی، تجاری و آموزشی است.

وحدت اظهار داشت: مزیت های ویژه منطقه اقتصادی بجنورد، برخورداری استان از مرز مشترک با ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه، قرارگیری در محور جاده آسیایی، کاهش هزینه های تولید و برخورداری از معافیت های گمرکی و مالیاتی است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت : از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی؛ گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا و جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد است.

وی افزود: تاکنون ۱۰ قرارداد واگذاری در این منطقه منعقد شده و یک واحد صنعتی نیز در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد فعال است.

تنها منطقه ویژه اقتصادی استان نیز در بجنورد با گستره ۳۵۰ هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن ۴۹ هکتار وسعت دارد و در ایام دهه فجر سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

خراسان شمالی ۲۷۸ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

مجموع سرمایه‌گذاری ۲۷۸ واحد کوچک در این استان ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا