اخباربرترنفت و پتروشیمی

احتمال برگزاری نشست فوق العاده اوپک پلاس در اکتبر

به گزارش صنعت کار، قیمت نفت برنت روز پنج شنبه تحت تاثیر این خبر سه درصد افزایش یافته و به ۴۳ دلار در هر بشکه صعود کرد.

این اظهارات شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در جلسه روز پنج شنبه کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس مطرح شد و وی در این نشست، خواستار پایبندی بهتر به کاهش تولید نفت با توجه به سقوط قیمتها در بحبوجه ابهامات حاکم بر فضای اقتصاد جهانی شد.

طبق اسناد داخلی اوپک پلاس که توسط رویترز مشاهده شد، این گروه هشدار داد با وجود سیگنالهای اولیه که از کاهش سطح ذخایر نفت وجود دارد، افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در برخی از کشورها ممکن است تقاضا برای انرژی را محدود کند. با این حال کمیته نظارتی اوپک پلاس هیچ توصیه ای برای تغییر هدف کاهش تولید ارائه نکرد.

اوپک پلاس از ژانویه سال ۲۰۱۷ به منظور تقویت قیمتهای نفت و کاهش سطح ذخایر جهانی نفت، تولیدش را به طور داوطلبانه محدود کرده است و در واکنش به بحران ویروس کرونا و سقوط کم سابقه تقاضا، از ماه مه کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشت و از اوت با توجه به آغاز روند احیای تقاضا، میزان کاهش تولیدش را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کرد.

کمیته نظارتی اوپک پلاس از عراق، نیجریه و امارات متحده عربی خواست مازاد تولیدی که در ماههای گذشته داشته اند را جبران کنند و مهلت جبران مازاد تولید را از سپتامبر تا پایان دسامبر تمدید کرد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان که کنار سهیل بن محمد المزروعی، همتای اماراتی اش نشسته بود، گفت: پایبندی کامل به توافق کاهش تولید نفت یک اقدام خیرخواهانه نیست بلکه بخش یکپارچه ای از تلاش گروهی ما برای مضاعف کردن منافع و برد تک تک اعضای گروه است. وی همچنین به معامله گرانی که در بازار نفت قمار سنگینی می کنند، هشدار داد و گفت: کسانی که روی قیمت نفت قمار می کنند، به شدت ضرر خواهند کرد.

کمیته نظارتی اوپک پلاس نسبت به افزایش مازاد تولید کلی که از ماه مه تا اوت به ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز رسیده است، ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه در اوپک پلاس اظهار کرده اند که پایبندی به توافق کاهش تولید در میان اعضای این گروه در اوت حدود ۱۰۱ درصد بود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا