اخبارصنعت و معدن

توقف صادرات طلای سوییس به آمریکا

به گزارش صنعت کار،شیوع ویروس کرونا، جریان تجارت جهانی طلا را با تعطیلی گسترده بازارهای مصرفی آسیا مختل کرد و از سوی دیگر سرمایه گذاران غربی برای خرید طلا که یک دارایی امن در شرایط نامطمئن به شمار می رود، هجوم آوردند. قیمت معاملات طلا در آمریکا بالاتر از قیمت سایر نقاط جهان شد و به انتقال کم سابقه شمشهای طلا به نیویورک منتهی شد.

آمار گمرکی سوییس نشان داد این کشور که بزرگترین مرکز پالایش و ترانزیت طلا در جهان است، در فاصله مارس تا ژوییه ۴۱۲.۹ تن طلا به ارزش ۲۲ میلیارد دلار به آمریکا صادر کرد و در همین مدت مجموعا ۲۳.۷ تن صادرات به چین، هنگ کنگ و هند داشت.

با این حال در اوت، صادرات سوییس به آمریکا به ۲۶.۸ تن سقوط کرد و در مقابل صادرات به هند به ۲۰.۲ تن رسید که بیشترین میزان از ماه مه سال ۲۰۱۹ بود و همچنین سوییس ۱۰ تن طلا به چین ارسال کرد که نخستین محموله از فوریه بود. اما سوییس هیچ صادراتی به هنگ کنگ نداشت که نشان دهنده ضعیف ماندن تقاضای آسیا برای طلاست و به جای آن ۲۵.۴ تن طلا از این شهر دریافت کرد.

صادرات سوییس به ترکیه که کاهش ارزش لیره باعث افزایش سرمایه گذاری در طلا در این کشور شده است، در اوت ۱۶.۲ تن بود که بالاترین میزان از ژوییه سال ۲۰۱۷ بود.

بر اساس گزارش رویترز، سوییس در مجموع ۱۱۶.۵ تن طلا در اوت صادر کرد که در مقایسه با ۱۰۲.۶ تن در ژوییه افزایش داشت.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا