اخبارصنعت و معدن

ایثار ذوب آهنی ها در دفاع مقدس ، دستاورد همیشگی این مجتمع عظیم صنعتی

به گزارش صنعت کار، ذوب آهن اصفهان و تلاشگران آن با ایثار عجین هستند، بلندهمتانی که ذوب آهن را ساختند و از تجربه آن در  پیشبرد انقلاب اسلامی و حماسه آفرینی سال های دفاع مقدس، جانبازانه و ایثارگرانه بهره گرفتند و با از خودگذشتگی در همه جبهه های دفاع مقدس نقشی ماندگار از خود در حافظه ی تاریخی ملت ایران بر جای نهادند.

ذوب آهنی ها که رزمندگان چهار دهه پیش بودند در سال های دهه شصت  و رفتن کارشناسان خارجی از ایران علاوه بر حفظ تولید در شرایط سخت آن روزگار  و بمباران کارخانه و شهادت تنی چند از همکاران خود ، قطعات مورد نیاز دفاع مقدس را  هم ساختند.

ساخت شعله پوش توپ و تانک، ابزارها، ادوات، سنگر و پل تنها بخشی از کارهای عظیمی است که ذوب آهنی ها در آن دوران انجام دادند.

در همان زمان بسیاری از ذوب آهنی ها نیز در خط مقدم جبهه های غرب و جنوب کشور با ایثار جان شان به شهادت رسیدند، برخی به اسارت رفتند، دیگرانی مجروح شدند و تا پایان عمرشان سختی و رنج را به جان خریدند تا اسلام ، ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی بر جای  بماند . تقدیم 287 شهید سرافراز ذوب آهنی سرآمد این افتخارات است.

صنعتگران و کارکنان ذوب آهن اصفهان برای همراهی و همکاری با دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نکردند.

ذکر خاطرات ایثارگران ذوب آهن اصفهان در بزرگداشت هفته دفاع مقدس مرور بخشی از تاریخ این دفاع است  و بیانگر جلوه هایی از زندگی جامعه اسلامی و انقلابی ما است.

تاریخی که شرح رشادت ها ، جوانمردی ها و ایثار مردمانی شایسته و فداکار است که در سال های حماسه و خون، قهرمانانه  و گمنام جنگیدند و جاودانه تاریخ این سرزمین پر فراز و نشیب شدند.

مطمئناً نام بلند همه ی آنان تا ابد به خیر و نیکی یاد می شود و اجر و پاداش  آنها در بارگاه الهی ثبت و محفوظ است.

 منصور یزدی زاده

 مدیر عامل ذوب آهن اصفهان

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا