اخباربرترصنعت و معدنگوناگون

تعلل سازمان حمایت در قیمت‌گذاری عامل گرانی‌های اخیر است

به گزارش صنعت کار، محمد باقر معتمد، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌ اتاق اصناف تهران، در رابطه با آشفتگی قیمت کالاهای اساسی و الزامات کنترل قیمت‌ها گفت: فراوانی کالا در بازار می‌تواند به تنظیم بازار، چرخش چرخ‌های تولید و تداوم فعالیت در بخش‌های خدماتی کمک کند.

او مدیریت اقتصادی کشور را نیازمند ایجاد توازن در حلقه‌های تولید، توزیع و مصرف و مهم‌تر از همه حفظ قدرت خرید مردم دانست و گفت: علاوه بر این تأمین نقدینگی دست مردم و گردش چرخ تولید نیز در رونق اقتصاد کشور موثرند.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌ اتاق اصناف تهران، تصریح کرد: شرایط فعلی کشورمان عادی نیست و برخی از کارخانه‌ها در این ایام کرونا موفق به تولید و دریافت ارز مورد نیازشان نشدند.

معتمد در رابطه با پروسه قیمت‌گذاری سازمان حمایت گفت: ما در شرایط فعلی چاره‌ای جز قیمت‌گذاری توسط این سازمان نداریم و نمی‌توانیم قیمت‌ها را رها و آزاد کنیم اما تفاوت قیمت کالاها در بازار، مصرف کنندگان و صنوف را دچار مشکل می‌کند.

او همچنین پروسه طولانی مدت قیمت‌گذاری در سازمان حمایت را هم از دلایل تفاوت قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: سازمان حمایت باید زمان قیمت‌گذاری را کاهش دهد و زمانی ورود نکند که بازار خودش کشف قیمت کرده باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌ اتاق اصناف تهران، گفت: طبق ابلاغیه مسئولان ذیربط، همه فروشگاه‌ها باید برچسب قیمت یکسان را درج کنند که ما هم به اعضای صنف خودمان ابلاغ کرده‌ایم البته ممکن است تعدادی از کالاهای ما در مغازه‌ها قیمت درج شده نداشته باشند، اما گران هم نمی‌فروشند.

معتمد تصریح کرد: ما قائل بر این هستیم که این آشفتگی نباید در بازار باشد و تلاشمان را هم می‌کنیم ضمن اینکه کالاها هم باید در حدی وجود داشته باشند که در انبارها پنهان نشوند و در فروشگاه‌ها دیده شوند.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا