اخبارتاپویژه ها

وزارت صمت تقاضاهای غیرواقعی را مدیریت کند

به گزارش صنعت کار، امیر خرمی شاد درباره اولویت های توسعه ای ایمیدرو اظهار کرد: اقدامات زیادی در دستور کار قرار دارد که از مهمترین آنها می توان به موضوع جهش تولید اشاره داشت. این موضوع از ابتدا در دستور کار قرار داشت و در حال حاضر در زنجیره فولاد شاهد تولید خوبی بوده ایم.
وی ادامه داد: درواقع با وجود کرونا در 6 ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد تولید در صنعت فولاد بوده ایم. همچنین در مس نیز این جهش اجرایی شده است.
خرمی شاد درباره صادرات نیز بیان کرد: در حوزه صادرات نیز با وجود محدودیت های تحریمی و بحث کرونا در بخش زیادی از حوزه ها جهش های خوبی ثبت شده است به عنوان مثال در صادرات مس آمار خوبی منتشر شده است.
عضو هیات عامل ایمیدرو در ادامه اظهار کرد: برنامه های توسعه ای بیشتر برای فلزات در نظر گرفته شده است. امروز برای توسعه زنجیره فولاد برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در حوزه معادن کوچک مقیاس نیز برنامه های متنوعی تدوین در دستور کار است.
خرمی شاد با اشاره به برنامه های توسعه ای در زنجیره فولاد، تصریح کرد: برای توسعه در این زنجیره در هر حلقه آن شاهد برنامه هایی در نظر گرفته شده هستیم. خوشبختانه سرعت کار در طرح های 7 گانه فولادی بسیار خوب است و شرکت هایی که کنترل آنها به نوعی در دست ایمیدرو است مانند فولاد مبارکه، مس، چادرملو و گل گهر شاهد رشد تولید بسیار خوبی بودیم.
وی همچنین با اشاره به آشفتگی در بازار فولاد، بیان کرد: در حقیقت این آشفتگی از نگاه عرضه ایجاد نشده است بلکه بحث تقاضای کاذب در بازار فولاد به دلیل موضوع افزایش قیمت دلار رخ داده است. درواقع تقاضایی که در حال حاضر وجود دارد واقعی نیست. باید با سیستم هایی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف می شود به تقاضای واقعی پاسخ داده شود.
خرمی شاد بیان کرد: اگر تقاضای غیر واقعی از بازار حذف شود، این آشفتگی از بین می رود. باید این تقاضاهای غیر واقعی را مدیریت کرد. البته کمیته فولاد در وزارت صمت به دنبال حل این موضوع هستند.
عضو هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره تامین مواد اولیه برای زنجیره فولاد، اظهار کرد: ما بر اساس نقشه راه فولادی که در ایمیدرو تهیه شده است در حرکت هستیم. تمام زنجیره فولاد در این نقشه دیده و باید توازن برقرار شود. به عنوان مثال در حال حاضر با توجه به توازن پایش ها را انجام می دهیم تا این موضوع حفظ شود.
اما در این میان تولیدکنندگان فولاد معتقدند امروز سنگ آهن در حال صادر شدن است، خرمی شاد درباره این موضوع تصریح کرد: بنده با این موضوع موافق نیستم. البته بخشی در ابتدای سال صادر شد که کم عیار و هماتیتی بود که مورد استفاده واحدهای فولادی نبود اما در حال حاضر با روش های پرعیار سازی که ایمیدرو انجام می دهد این مواد هم قابل استفاده است در نتیجه صادرات مواد خام اصلا وجود ندارد و امروز نیز به شدت مراقبت می شود که این مواد خام صادر نشود و نیاز کشور را بر طرف کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا