اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

ترامپ قیمت نفت را کاهش داد

به گزارش صنعت کار، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 86 سنت معادل 2.11 درصد کاهش به 39 دلار و 81 سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز امروز با 75 سنت معادل 1.76 درصد افت به 41 دلار و 90 سنت رسید.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، گفت: “پس از پایان مذاكرات درباره محركات مالی و پس از آنكه انبارهای خام ایالات متحده اولین ساخت خود را در چهار هفته گذشته انجام داد ، ترامپ تمام دارایی های پرخطر را به سقوط آزاد رساند ، قیمت های نفت خام با یك كوبش مواجه شدند.”

ترامپ ، که هنوز تحت درمان  بیماری کرونا است ، روز سه شنبه گفتگوها را با دموکرات ها در مورد بسته کمک اقتصادی به ایالات متحده ، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به پایان رساند، این در حالی است که تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تنها چند هفته دیگر باقی مانده است.

عامل دیگر کاهش قیمت نفت آمارهای انستیتوی نفت آمریکا بوده که نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته 951 هزار بشکه رشد داشته است.

استفن اینز تحلیلگر ارشد شرکت آکسی کورپ در این باره گفت: «(این اقدامات) نسخه ای نیست که برای ترمیم اقتصادی تجویز شده باشد و همانطور که می بینیم پس از اقدام ترامپ در پایان دادن به مذاکرات بسته محرک اقتصادی، قیمت نفت در حال پایین آمدن از بالاترین رقم 2 هفته گذشته است.» اما کاهش عرضه نفت موجب شده تا افت قیمت ها محدود باشد.

شرکت های انرژی روز سه شنبه مشغول ایمن سازی سکوهای حفاری فراساحلی خود و تخلیه کارکنانشان از ترس طوفان بودند. این ششمین بار در سال جاری میلادی است که سکوهای نفتی به دلیل وقوع طوفان تخلیه می شوند. طوفان دلتا طی روزهای اخیر تاسیسات نفتی در خلیج مکزیک را هدف قرار داده است.

در نروژ، یک اتحادیه کارگری اعلام کرده که اعتصابات کارکنان صنعت نفت را پس از 10 نوامبر همچنان تمدید خواهد کرد مگر آنکه تا آن تاریخ توافقی بین کارکنان و کارفرمایان به دست بیاید.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا