اخبارصنعت و معدن

ارایه تسهیلات برای اکتشاف و بهره‌برداری در بخش معدن

به گزارش صنعت کار، این توافقنامه روز چهارشنبه توسط «داریوش اسماعیلی» معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، «حسین مهری» مدیرعامل بانک صنعت و معدن و «صابر سنایی» عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی امضا شد.

کمک‌های فنی و اعتباری با تضمین بیمه‌نامه اعتباری صادره توسط صندوق در قالب عقود اسلامی به طرح های معدنی غیر دولتی که از سوی وزارت صنعت معرفی می شوند، اختصاص خواهد یافت.

تسهیلات این توافقنامه مربوط به آن دسته از پروژه هایی است که به تشخیص واگذارنده اعتبار باید از ابتدا نرخ حمایتی در مورد آنها اعمال و تمامی آن از محل منابع مالی توسط وزارت صنعت در قالب عقد قرض الحسنه بنابر نظر وزارتخانه پرداخت می شود.

وجوه موضوع این توافقنامه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تعین شده که از محل تخصیص تدریجی اعتبارات عمومی مندرج در موافقت نامه های پیش بینی شده تامین و به حساب های خاص نزد بانک صنعت و معدن واریز می شود.

براساس آمار وزارت صنعت، اکنون حدود چهار هزار و ۵۰۰ معدن غیرفعال که در قالب کوچک مقیاس ارزیابی می شوند و دارای پروانه بهره برداری است، در دستور کار برای اتصال به چرخه تولید قرار دارند.

سالیانه به طور متوسط حدود ۴۰۰ میلیون تن ماده معدنی از معادن فعال کشور (حدود پنج هزار و ۶۰۰ معدن)، استخراج می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد آنها مصالح ساختمانی است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا