اخباربرترچند رسانه ایصنعت و معدنگوناگون

تامین ارز کالاهای اساسی سرعت گرفت/ تحقق٨٠ درصدی تخصیص ارز مایحتاج مورد نیاز مردم

به گزارش صنعت کار، محمدرضا کلامی با اعلام این مطلب، افزود: هشت میلیارد دلار از این رقم از سوی بانک مرکزی تامین می‌شود و یک میلیارد دلار نیز از محل تامین ریال و مابه التفاوت نرخ ارز اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵ قلم اصلی کالا در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند ادامه داد: ارز مورد نیاز برای روغن خام و چهار قلم نهاده دامی برابر با ۶.۴ میلیارد دلار است و میزان ارز تخصیصی برای دارو نیز برابر با ۲.۵ میلیارد دلار است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت سهم ارز تعیین شده برای کتاب های دانش اموزی را نیز برابر با ۳۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سهم برخی نهاده‌ها پایه کشاورزی نیز ۷۰ میلیون دلار است.

کلامی توضیح داد: برای ۵ قلم کالای مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی باید تا کنون چهار میلیارد و چهارصد میلیون دلار پرداخت می شد که طبق اهرین آمار میزان تخصیص ارز ۳.۵ میلیارد دلار و میزان تامین ارز ۳ میلیارد دلار است .به کفته وی ۶۰ درصد از ارز تعیین شده در برنامه تا کنون کد تامین را دریافت کرده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه روند پرنوسان تامین ارز گاهی برنامه را دچار خلل می‌کند، گفت: البته با تلاش مستمر بانک مرکزی تا کنون ۸۰ درصد ارز مورد نیاز کد تخصیص دریافت کرده است که البته تا یک ماه فرصت تامین این ارز فراهم است.

کلامی با اشاره به اینکه نظارت بر اقلام مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی در اولویت برنامه‌هاست، گفت: در حال حاضر اقلامی نظیر روغن در شبکه‌های توزیع با قیمت مصوب وجود دارد.به گفته وی مقادیر موجودی روغن در سقف اعداد مصوب موجود است و موجودی مناسبی را در این حوزه دارا هستیم و هیچ مشکلی از این بابت نیست.

به گفته وی ارز ۴۲۰۰ تومانی در سفره مردم نمود دارد.

کلامی در حوزه چهار نهاده‌ها کشاورزی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: با مسئولیتی که وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع نهاده‌ها داراست انشاله با شفاف سازی عزیزان در وزارت جهاد کشاورزی این موضوع قابل اطلاع رسانی است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا