اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

ارز شرکت های معرفی شده را هم تامین کردیم

به گزارش صنعت کار، تامین ارز برای شرکت های بزرگ فعال در حوزه صنعت و معدن آن هم در شرایط تحریم یکی از مهمترین موضوعاتی است که در اولویت برنامه های آنها قرار گرفته است.

تامین ارز به جهت پیش برد پروژه های توسعه ای از موضوعاتی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد آن در این روزهایی که تامین ارز با وجود تحریم ها دشوار شده است. اما با این حال شرکت های بزرگ برای حل این مشکل از راهکارهایی همچون صادرات استفاده می کند.

حسین اطمینان مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به وضعیت تامین ارز شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به «صنعت کار» گفت: تنها دلیلی که براساس آن صادرات را انجام می دهیم و برنامه برای 40 درصد صادرات در محصولات تولیدی شمش تنها تامین ارز است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز 100 درصد برنامه تحقق یافته و جزو شرکت هایی هستیم که در بحث تامین ارز مشکلی نداشته و حتی ما ارزشرکت هایی که از سوی ایمیدرو معدفی شده اند را نیز تامین کرده ایم.

به گفته اطمینان، علاوه بر تامین ارز شرکت چادرملو و شرکت های معرفی شده ، به مابقی تعهدات خود در بورس نیز عمل کرده ایم.

مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به برنامه صادراتی این شرکت در 6 ماهه دوم سال نیز، اظهار کرد: ما 40 درصد از تولیدات یعنی بیش از 400 هزار تن از محصولات تولیدی را به صادرات اختصاص خواهیم یافت که بدون شک در مدت باقی مانده از سال به طور کامل اجرایی و محقق می شود.

وی افزود: کشورهای جنوب شرق آسیا از بازارهای صادراتی ما هستند، البته امسال درصد کمی از محصولات نیز به اروپا صادر شد اما تمرکز ما بر بازارهای جنوب شرق آسیا است.

اطمینان با اشاره به تاثیر گذاری شیوع کرونا بر صادرات، بیان کرد: کرونا در بحث های لجستیکی ما اثر گذار بود اما در حوزه صادرات خوشبختانه با مشکلی همراه نبودیم.

درواقع شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سعی بر آن دارد تا با تحقق برنامه صادراتی نیاز ارز خود و شرکت های معرفی شده را تامین کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا