اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

«یونیدرو» به سراغ پرورش متخصصان نمونه بردار می رود

به گزارش صنعت کار،  خطاهای موجود در نمونه برداری می تواند مشکلات زیادی را در حوزه های مختلف همچون حوزه بین الملل در بحث صادرات به همراه داشته باشد.

چنین مشکلاتی باعث شد تا موسسه یونیدرو که پیوند دهنده میان صنعت و دانشگاه است با همکاری یک شرکت دانش بنیان به سراغ طرح باشگاه نمونه برداری رفت تا با ایجاد این باشگاه و برگزاری دوره های آموزشی، متخصصان نمونه برداری با استاندارهای روز جهانی را پرورش دهد.

چنین اتفاقی بخش زیادی از مشکلات در حوزه نمونه برداری را برطرف می کند به همین دلیل پیش بینی می شود، مجموعه های دولتی همچون ایمیدرو که بازوی اجرایی وزارت صمت در بخش معدن است از این طرح استقبال کند.

امید اصغری، رئیس موسسه یونیدرو  در گفت و گو با «صنعت کار» درباره استقبال مجموعه های دولتی از باشگاه نمونه برداری، اظهار کرد: به اعتقاد بنده اگر در مراحل اولیه نتایج این کار مشخص شود، مجموعه های دولتی نه تنها برای حمایت مالی بلکه از جهت قوه حاکمیت خود ورود می کنند و می گویند نمونه هایی مورد پذیرش مرجع دولتی است که طبق این دستورالعمل بدست آمده باشد.

وی ادامه داد: نحوه نمونه برداری، آماده سازی و عیارسنجی اگر طبق این دستورالعمل باشد شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

به گفته اصغری، متخصصان حاضر در این دوره ها می توانند جزو الزامات قانونی از سوی مجموعه های دولتی باشند. با چنین اتفاقی دیگر هر فردی بدون دانش اقدام به نمونه برداری نمی کند.

وی افزود: البته مجموعه های دولتی می تواند حمایت های دیگری نیز داشته باشد به عنوان مثال معادن خود را در اختیار این باشگاه قرار داده تا افراد حاضر در این دوره ها با حضور در معادن زیر نظر متخصصان با روش های نمونه برداری بیشتر آشنا شوند.

درواقع این باشگاه که امروز کار خود را با همکاری یونیدرو آغاز کرده می تواند در کاهش خطاهای موجود در نمونه برداری نقش آفرینی کند اما دستاورد مهم دیگر همراهی صنعت دانشگاه است. تاسیس این باشگاه نمونه بارز از تحقق شعار ارتباط صنعت و دانشگاه است که به توسعه بخش معدن و در نهایت توسعه اقتصادی کشور منتهی می شود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا