صنعت و معدن

5000 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به آبیاری نوین تجهیز می شود

به گزارش صنعت کار «اسمعیل کریم‌زاده» در بازدید یک روزهاز پروژه‌های در حال اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار شهرستان‌های چایپاره، پلدشت و شوط گفت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرائی این پروژه‌ها بر اساس برآوردهای انجام شده، بیش از 5000 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان‌ها به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده و با اجرای الگوی کشت مطالعه شده با مشارکت اهالی منطقه، شاهد رشد و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی این مناطق خواهیم بود.

کریم‌زاده افزود: شبکه فرعی پروژه آبیاری تحت فشار آق چای شهرستان چایپاره هم‌اکنون، در سطح 2400 هکتار از اراضی این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 97 درصد در حال اتمام است که پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح 6500 خانوار منطقه از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی و آب و هوای منطقه و معضلات آزادسازی اراضی در اجرای طرح پیش‌بینی می‌شود که اجرای طرح با تأخیر همراه باشد که با مساعدت فرماندار و تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت‌های اجراکننده طرح طبق برنامه زمانبندی در حال اتمام بوده و تحویل کشاورزان منطقه می‌شود.

کریم‌زاده در ادامه بازدید از شبکه آبیاری تحت فشار نازک، شهرستان پلدشت نیز خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به لحاظ وسعت لوله‌گذاری به میزان 2000 کیلومتر و اجرای 2715 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی دشت نازک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا شهریور ماه سال جاری برای کشت در سال زراعی 98-97 به کشاورزان منطقه آماده تحویل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: طبق مطالعات اجتماعی انجام شده در این پروژه تشکیل گروه‌های هم آب به‌منظور مدیریت صحیح مصرف آب کشاورزی و کشت محصولات استراتژیک در این منطقه در دستور کار قرار داد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا