اخباربانک و بیمهبرگزیدهتاپصنعت و معدنویژه ها

حمايت بانك مهر ايران از نوسازى ناوگان حمل و نقل شهر تهران/ ارائه تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد ٤ درصدى

به گزارش صنعت كار، اكبرى در اين مراسم اظهار كرد: اميدواريم در حوزه توسعه حمل و نقل و محيط زيست در كنار شهردارى تهران اقدامات خوبى داشته باشيم.

در سال جارى حمايت از مشاغل در دستور كار بود. از ديگر موارد بهبود محيط زيست بود كه آن هم در برنامه هاى بانك قرار گرفت تا بانك تسهيلات ارزان قيمت به دريافت كنندگان اين خدمات ارائه كند.

اكبرى افزود: بهترين نوع وام ها براى اين حوزه به جهت استقبال مردمارائه تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد كم است.
به گفته وى، اين قرارداد يك تفاهم نامه مشترك است كه در فاز اول حدود ٣٠٠ ميليارد تومان است و منابغ براساس شهردارى و معاونت حمل و نقل تعريف و به بانك ارائه مى شود.
اكبرى افزود: نرخ كارمزد ٤ درصد و بازپرداخت به صورت ميانگين ٣٦ ماهه است. اميدواريم روزى برسد كه بخش زيادى از وام هاى خرد كشور به سمت وام هاى قرض الحسنه برود.

اكبرى درباره ضمانت هاى لازم براى اين تسهيلات بيان كرد: تضامين براى اين تسهيلات به نحوى است كه چندان دشوار نباشد، يعنى سندهاى مربوط به تاكسى هايى كه ايرانخودرو مى دهد به نام راننده نشود تا تسهيلات پرداخت شود. همچنين براى تسهيلات زير ١٠ ميليون تومان براساس شرايط بانك تنها يك ضامن لازم است.

*بدنبال كاهش آلودگى هوا هستيم

هاشمى نيز در اين مراسم بيان كرد: از رويكرد بانك قرض الحسنه مهر ايران تقدير مي كنم زيرا متقاضيان آن جزو اقشار پايين جامعه هستند.

وى افزود: هدف ما كاهش آلودگى و بهبود هواى تهران است كه اين تفاهم نامه در اين هدف موثر است.
هاشمى تصريح كرد: رقمى از سوى ما در اختيار بانك قرار مي گيرد و بانك نيز دو برابر آن را به عنوان تسهيلات به ٣ گروه اختصاص مى دهد تا بتوانيم وسايل مورد نظر در اين تفاهم نامه تهيه شود.
به گفته وى، برنامه هاى وسيع ترى در آينده براى اتوبوس ها در نظر گرفته ايم.
وى گفت: اين توافق يك توافق برد-برد است. با اين تفاهم نامه سقف تسهيلات ٧٠ ميليون تومان است.

نوسازى ، بهسازى و جايگزينى ناوگان تاكسيرانى، جايگزينى موتورسيكلت هاى كاربراتورى با انژكتورى و برقى، جايگزينى و توسعه انواع خودروهاى پاك در ناوگان حمل و نقل همگانى و همچنين خريد دوچرخه و گسترش و ترويج فرهنگ دوچرخه سوارى از اهداف و محورهاى اين تفاهم نامه است.

اين تسهيلات در راستاى طرح هاى اشتغالزايى اعطا مى شود و براساس آن به هر يك از متقاضيان معرفى شده توسط سازمان باتوجه به محورهاى تفاهم نامه حداكثر تا ٧٠٠ ميليون ريال قابل پرداخت است.
تسهيلات ارائه شده بر مبناى عقد قرض الحسنه و با كارمزد ٤ درصد است كه سالانه و براساس مانده بدهى محاسبه و دريافت مى شود. مدت بازپرداخت تسهسلات اعطايي به صورت ميانگين ٣٦ ماهه خواهد بود.

 

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا