اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

بحران کرونا و جذب نیروی کار

به گزارش صنعت کار،  بنابراین استرالیای غربی چگونه این خواسته ها را برآورده می کند و آیا می توان این کار را به صورت محلی انجام دهد؟

از آوریل سال جاری ، استرالیای غربی در تلاش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا ، مرز سختی را حفظ کرده است. چنین اقدامی در حقیقت موفقیت آمیز بوده است ، زیرا این کشور از اولین کشورهایی بود که موارد صفر را اعلام کرد و زندگی روزمره را از سر گرفت ، اما تصمیم برای تمدید این مرز سخت تا زمانی است که سایر کشورها نتیجه مشابهی را ببینند ، برخی را به این سوال سوق داده است که چگونه در این زمان نامشخص بخش معدن روی آب می ماند.

استخراج معدن نه تنها ستون فقرات اقتصاد استرالیای غربی بلکه کل استرالیا است. به همین ترتیب ، اطمینان از ادامه عملیات نسبتاً بی وقفه برای ایجاد امید در رکود اقتصادی در سرتاسر کشور پس از همه گیری بسیار حیاتی است. اما واقعاً برای این بخش چه معنایی دارد؟

مشکل مرز سخت

در حالی که همه گیری عوارض ناگوار ویرانگری را برای بسیاری از صنایع به همراه داشته ، معدنکاری در طوفان کرونا نسبتاً آسیب ندیده است و به نظر می رسد هشدار اتاق مواد معدنی و انرژی استرالیای غربی (CME) در مورد گرفتگی احتمالی در تامین منابع کارگران فقط در خدمت ثابت نگه داشتن این واقعیت باشید.

پاول اورینگهام ، مدیر عامل CME می گوید: “در حالی که اعضای CME تلاش می كنند تا جایی كه ممكن است از نیروهای محلی  استخدام كنند ، آنها همچنین كاملاً روشن كرده اند كه نیازهای نیروی كار آنها برای 12 تا 18 ماه آینده از طریق استرالیای غربی به طور كامل تأمین نمی شود.” “مدل سازی CME نشان می دهد که در این بازه زمانی ، 8000 کارگر ماهر اضافی توسط بخش معدن و منابع مورد نیاز خواهد بود ، از جمله برخی از متخصصان که باید از خارج از کشور استخدام شوند.”

طبق گفته های اورینگام ، پروژه های طلا ، نیکل ، لیتیوم و سنگ آهن در سراسر ایالت با عملیاتی از جمله BHP’s South Flank ، Rio Tinto’s Koodaideri و Fortescue’s Eliwana و Iron Bridge به این نیاز کمک می کنند.

اورینگام می افزاید: “برآورد درصد کارگرانی که نیاز به تأمین منابع آنها از جاهای دیگر است اندک است ،” اما سهم آنها در این پروژه ها بسیار حیاتی خواهد بود. ”

در پاسخ به این شکاف پیش بینی شده در بازار معدن ، CME گفته است که در حال بحث و گفتگو با دولت استرالیای غربی ، اداره بهداشت استرالیای غربی و پلیس استرالیای غربی در مورد تطبیق قوانین آزمایش و قرنطینه برای کارگران FIFO است – با توجه به مقررات نرم تر که سهولت سفر بیشتر برای چنین کارگرانی امکان پذیر است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا