اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمی

آخرین وضعیت قیمت جهانی نفت/برنت کمتر از ۴۳ دلار شد

به گزارش صنعت کار، بر اساس سند محرمانه ای که اخیرا منتشر شده، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس نگران طولانی بودن موج دوم شیوع کرونا و جهش تولید نفت لیبی هستند که می تواند بازار را در سال آینده با مازاد عرضه مواجه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 23 سنت کاهش به 42 دلار و 93 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 8 سنت کاهش به 40 دلار و 88 سنت رسید. طی این هفته نفت برنت 0.2 درصد و نفت خام آمریکا 0.7 درصد افزایش داشت.

لاچلان شاو، تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در مورد جدیدترین تحولات بازار انرژی گفت: «واقعیت این است که ما شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر اروپا هستیم و ویروس بار دیگر در آمریکای شمالی گسترش یافته است. این وضعیت احتمالا بر ترمیم تقاضای انرژی سایه خواهد افکند.»

برخی کشورهای اروپایی برای مقابله با گسترش بیماری اقدام به برقراری مجدد مقررات قرنطینه کرده اند. انگلیس روز جمعه در لندن محدودیت های سخت گیرانه تری را برای مقابله با کرونا به اجرا گذاشت.

گروهی از مقامات گروه اوپک پلاس،که کمیته فنی مشترک این گروه را تشکیل می دهند روز پنجشنبه در جریان نشست ماهانه مجازی خود بدترین سناریوی ممکن برای بازار نفت را مورد بررسی قرار دادند. بر اساس این سناریو، حجم ذخایر نفت تجاری در بزرگترین کشورهای مصرف کننده در سال آینده میلادی همچنان بالاتر از متوسط 5 سال اخیر باقی می ماند.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا