اخباربانک و بیمهتاپویژه ها

مشاغل خرد به سراغ وام های قرض الحسنه بروند

به گزارش صنعت کار، درواقع تعطیلی ها و محدودیت های کرونایی وضعیت اقتصادی برخی مشاغل را برهم زد و این موضوع می تواند تبعات بسیاری برای اقتصاد به همراه داشته باشد. در این میان اما بانک ها با ارائه تسهیلات می توانند به کمک  صاحبان این مشاغل بیایند. یکی از انواع تسهیلات، تسهیلات قرض الحسنه برای مبالغ کم است.

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفت و گو با «صنعت کار» درباره تسهیلاتی ارائه شده از سوی بانک به مشاغل آسیب دیده از کرونا نیز بیان کرد: بانک مهر بیشتر رویکرد وام های قرض الحسنه با بهره کم یا بدون بهره است. در حوزه های مربوط به اشتغال تمام هدف ما انجام اقدامی مثبت است تا میزان آسیب ها کاهش پیدا کند.

اکبری افزود: از ابتدای سال جاری سیاست های تعیین شده بر مبنای مشاغل خرد بوده است به ویژه آن دسته از مشاغلی که از کرونا آسیب دیده اند، اما چون سقف وام های قرض الحسنه با توجه به بخشنامه بانک مرکزی محدود است، قشر خاصی که مبالغ مورد نیاز آنها پایین است می توانند از تسهیلات ما استفاده کنند.

 

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه مشترک با شهرداری تهران به جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل، اظهار کرد: این تفاهم نامه در فاز اول با 300 میلیارد تومان اجرایی شده است، البته منابع شهرداری باید به بانک بیاید تا براساس آن بانک خیلی سریع به معرفی شدگان از سوی سازما حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، تسهیلات را ارائه دهد.

اکبری ادامه داد: زمان فاز دوم نیز به زمان آورد دوم شهرداری باز می گردد. یعنی هر زمان آن آورده وارد بانک شود ما براساس شرایط تعریف شده در تفاهم نامه تسهیلات را ارئه می دهیم. سقف محدودی برای این موضوع تعیین نکرده ایم. درواقع تفاهم نامه با هر مبلغی قابل ادامه دادن است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا