اخبارنفت و پتروشیمی

رشد اقتصادی چین نفت را کاهشی کرد

به گزارش صنعت کار، آمار دولتی نشان داد دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه سوم ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسعه یافته که کمتر از نرخ مورد پیش بینی تحلیلگران بود. پالایشگاه ها در چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، نرخ پالایش را در سپتامبر کاهش دادند و واردات فلزات صنعتی پایین تر بود.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر با ۱۸ سنت کاهش، به ۴۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. موعد قرارداد نوامبر روز سه شنبه منقضی می شود.

هفته گذشته نفت برنت ۰.۲ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۰.۷ درصد رشد هفتگی به ثبت رساندند که تحت تاثیر کاهش سطح ذخایر نفت و فرآورده های نفتی در آمریکا بود که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، آمار چین نشان داد رشد کالاها و خدمات ضعیف شده و آمار پالایش نفت و تولید فلزات صنعتی با توجه به اقدامات محرک مالی که در این کشور اجرا شده، مایوس کننده بوده است. احتمالا قیمتهای نفت تا پایان روز ضعیف خواهند ماند.

انتظار می رود خرید کم سابقه نفت از سوی چین در سه ماهه چهارم با پر شدن مخازن این کشور و ظرفیت محدود واردات پالایشگاه های خصوصی، آهسته شود.

سرمایه گذاران روز جاری منتظر نشست کمیته نظارتی مشترک اوپک و غیراوپک هستند. این کمیته ممکن است درباره به تاخیر افتادن طرح افزایش تولید گروه اوپک پلاس توصیه ای را به وزیران گروه مطرح کند.

این تولیدکنندگان در حال حاضر تولیدشان را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده اند و قرار است طبق توافق اولیه، تولیدشان را از ژانویه سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۹ میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

با این حال اقتصاددان بانک OCBC پیش بینی کرد قیمت ها بعید است افزایش پیدا کنند، زیرا تاخیر در افزایش تولید اوپک پلاس پیش از این از سوی بازار در قیمت ها لحاظ شده است.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در نشست هفته گذشته خود دورنمای تیره تری برای تقاضای سوخت پیش بینی کرده و هشدار داده بود به دلیل موج دوم طولانیتر شیوع کووید ۱۹ و افزایش تولید لیبی، بازار نفت در سال آینده دچار مازاد عرضه می شود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت های انرژی در آمریکا که بزرگترین تولیدکننده جهان است، هفته گذشته بیشترین میزان دکل های حفاری نفت و گاز را از ژانویه تاکنون اضافه کردند. ماندن قیمت ها در حدود ۴۰ دلار تولیدکنندگان آمریکایی را به ازسرگیری تولید تشویق کرده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا