اخباربرترگوناگوننفت و پتروشیمی

کاهش مصرف بنزین در آمریکا

به گزرش صنعت کار، آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که ذخایر بنزین در آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ اکتبر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه رشد کرده است. تولید بنزین هفته گذشته به ۸.۹ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۹.۲ میلیون بشکه در روز در هفته پیش از آن رسید.

تولید پالایشگاهی آمریکا به ۱۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۳.۶ میلیون بشکه در روز در هفته پیش از آن رسید و نرخ استفاده از ظرفیت تولید از ۷۵.۱ به ۷۲.۹ درصد در یک هفته گذشته کاهش پیدا کرد.

سطح بنزین عرضه شده در آمریکا اکنون ۹ درصد پایین میانگین پنج ساله است در حالی که در ابتدای اکتبر چهار درصد پایین میانگین مذکور بود.

تولید پایینتر بنزین و رشد سطح ذخایر بنزین آمریکا از کاهش تقاضا برای بنزین در این کشور در ماه جاری حکایت دارد. رشد سطح ذخایر بنزین و تجدید نگرانی نسبت به کاهش تقاضا باعث شد قیمتهای نفت روز چهارشنبه چهار درصد سقوط کنند و بهای وست تگزاس اینترمدیت به پایین ۴۰ دلار نزول کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بخشی از علت رشد ذخایر بنزین در آمریکا به طوفان دلتا نسبت داده شده اما بازار به طور کلی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و متاثر شدن تقاضا برآشفته شده است. در این بین افزایش تولید نفت لیبی و تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید از ژانویه عامل دیگری بوده که فشارهای کاهشی در بازار را تشدید کرده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا