اخبارصنعت و معدن

فولاد میانی رتبه‌دار بیشترین صادرات شد؛ در آهن اسفنجی خودکفا شدیم

به گزارش صنعت کار، طبق آمار، فولاد میانی بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است که با رقم ۲۵۶۷ هزار تن در شش ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به ۳۱۷۳ هزار تن صادر شده در شش ماهه نخست سال گذشته،  ۱۹ درصد کاهش صادرات را تجربه کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت که فولاد میانی بیشترین میزان صادرات محصولات فولادی را با کمترین درصد کاهش صادرات نسبت به سال گذشته داشته است.

در نیمه نخست سال جاری، مجموع مقاطع طویل فولادی با کاهش ۴۵ درصدی صادرات، پس از فولاد میانی کمترین میزان کاهش صادرات را نسبت به شش ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ داشته است. در نیمه نخست سال جاری، صادرات مجموع مقاطع طویل فولادی ۷۷۰ هزارتن بوده که نسبت به ۱۳۹۸ هزار تن صادر شده در نیمه نخست سال گذشته، ۴۵ درصد کاهش داشته است.

کل محصولات فولادی صادر شده در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۹۶۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است. در نیمه نخست سال گذشته ۱۸۷۶ هزار تن محصولات فولادی صادر شده بود.

در مدت مذکور سال جاری، مجموع مقاطع تخت فولادی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶۰ درصدی صادرات را تجربه کرده است. در شش ماهه ابتدایی سال گذشته  ۴۷۸ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده که این رقم در شش ماهه امسال به ۱۹۰ هزار تن رسیده است.

آهن اسفنجی بیشترین کاهش صادرات را در شش ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. در حالی که در مجموع شش ماه اول سال گذشته ۶۰۵ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده بود، در مدت مشابه امسال این عدد به ۱۷۴ هزار تن رسیده که نشان از کاهش ۷۱ درصدی صادرات این محصول دارد.

در آهن اسفنجی خودکفا شدیم

از سوی دیگر آمار واردات محصولات در صنعت فولاد کشور نشان می‌دهد که در شش ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ همچون مدت مشابه سال ۱۳۹۸، میزان واردات آهن اسفنجی صفر بوده است و هیچ میزان آهن اسفنجی به کشور وارد نشده است.

طبق آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در طول شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به سال گذشته، فولاد میانی کمترین رشد واردات را در محصولات صنعت فولاد ایران داشته است. در شش ماهه نخست سال جاری سه هزار تن فولاد میانی وارد شده که نسبت به ۲۰۰۰ تن وارد شده در مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد رشد داشته است.

پس از آن  واردات کل محصولات فولادی در نیمه نخست امسال به ۳۹۴ هزار تن می‌رسد که در مقایسه با ۲۲۷ هزار تن وارد شده در نیمه نخست سال گذشته، رشد ۷۴ درصدی داشته است.

بیشترین رشد واردات مختص مقاطع تخت فولادی است که رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است؛ چراکه در شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۷۸ هزار تن مجموع مقاطع تخت فولادی وارد شده و در مدت مشابه امسال این عدد به ۳۵۶ هزار تن رسیده است.

در مقابل تنها واردات مقاطع طویل فولادی است که در هم‌سنجی آمار واردات در شش ماهه نخست امسال و سال گذشته، کاهش داشته است.  در شش ماهه نخست سال جاری ۳۸ هزار تن واردات این محصول صورت گرفته که در مقایسه با ۴۹ هزار تن وارد شده در شش ماهه ابتدایی سال ۹۸، کاهش ۲۲ درصدی داشته است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا