اخباربانک و بیمه

کاهش ۴۰۰ تومانی نرخ دلار در کانال ۲۹ هزار تومانی

به گزارش صنعت کار،ساعت ۱۳ و ۲۵ دقیقه امروز (شنبه)، صرافی‌های بانکی هر دلار را ۲۹ هزار تومان فروختند، این در حالی است که نرخ خرید دلار در این صرافی‌ها با اختلاف نزدیک به ۶۰۰ تومان، ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است …

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام و نرخ خرید آن، ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان درج شد.

همچنین در سامانه سنا طی روز کاری گذشته (اول آبان) هر یورو با قیمت میانگین ۳۳ هزار و ۸۲۲ تومان به فروش رسید و هر دلار نیز با قیمت میانگین ۲۸ هزار و ۶۳۹ تومان به فروش رفت.

در سامانه نیما نیز طی روز کاری گذشته حواله یورو با میانگین قیمت ۳۲ هزار و ۳۹ تومان به فروخته شد و حواله دلار نیز قیمت میانگین ۲۶ هزار و ۷۸۱ تومان را ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، ‌ برخی فعالان بازار ارز از احتمال کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آینده خبر می دهند. برخی ریزش دلار در روزهای اخیر را حاصل سفر رئیس کل بانک مرکزی به عراق و سیگنال‌های مثبت ناشی از اخبار ارزهای بلوکه شده دانسته یا حتی بعضا آن را به اعلام حجم تزریق شده توسط بانک‌ مرکزی به بازار متشکل مربوط می‌دانند در حالی برخی دیگر از فعالان بازار، علت ریزش این روزهای دلار را تزریق دلار به بازار توسط مردم دانسته که با فروش ارزهای خود طرف عرضه را تقویت کرده‌اند.

شماری از فعالان بازار نیز معتقد هستند پیش بینی تحولات مثبت در سیاست خارجی در روزهای آتی، زمینه ساز کاهش قیمت ارز شده است.

دلالان بازار ارز نیز بر این باورند که تردید برخی معامله‌گران برای نگهداری دلار بیشتر شده است و همین روند قیمت دلار را نزولی کرده است، برخی هم این ریزش را نوعی نوسان‌گیری موقت دانسته و بر این باورند که قیمت تا هفته دیگر دوباره افزایشی خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا