اخبارصنعت و معدن

تامین مالی ۱۵۰۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد

به گزارش صنعت کار، در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۳۰۱ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و همچنین طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد درخواست تامین مالی از شبکه بانکی داشتند که پس از طی مراحل مرتبط، سه هزار و ۲۳۶ واحد و طرح صنعتی به بانک‌های عامل سراسر کشور معرفی شدند.

میزان تسهیلات مصوب برای این تعداد طرح معرفی شده به بانک‌ها افزون بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بود.

برپایه این گزارش، در نیمه نخست امسال تعداد یک‌هزار و ۵۳۵ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و طرح نیم‌ تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در مجموع بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال تامین مالی شدند.

استان‌های خراسان‌رضوی، سمنان، اصفهان و قم در این مدت به ترتیب بیشترین تعداد ثبت‌نامی برای تامین مالی از شبکه بانکی کشور را داشتند.

بیشترین واحد و طرح معرفی شده به بانک‌های عامل نیز به ترتیب شامل استان‌های خراسان‌رضوی، سمنان، اصفهان و گیلان بوده است.

مجموع تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، استان سمنان با ۲۹۹ طرح، گیلان با ۱۴۳ مورد و خراسان رضوی با ۱۳۱ طرح بالاترین رتبه را احراز کردند.

به گزارش ایرنا، پیشتر «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن تجارت اعلام کرده بود: به منظور هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‏‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار سال، با هدف تامین تسهیلات لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‏‌های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه‏‌ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح‏‌های نیمه ‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی تخصیص می‏‌یابد.

وی گفت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات، آن دسته از بنگاه‏‌های اقتصادی است که به طور عمده دارای مشکل نقدینگی بوده و مشکلاتی نظیر ظرفیت تولید، دانش ‏فنی، توان مدیریت و بازار یا موانع راه‌‏اندازی و افزایش تولید نداشته باشند تا با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌‏اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا