اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

آینده انرژی های پاک پس از انتخابات امریکا

به گزارش صنعت کار، از یک طرف ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا قول می دهد تا وضعیت موجود را به نوعی به نفع نفت ، گاز و زغال سنگ حفظ کند و ایده کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را رد کند.

از سوی دیگر ، رقیب او جو بایدن قول می دهد که “انقلابی در انرژی پاک” راه اندازی کند که هدف آن رسیدن به میزان خالص انتشار تا سال 2050 است.

به گفته  معاون رئیس وود مکنزی برای قاره آمریکا ، پیشنهاد بایدن یکی از اساسی ترین زیرساخت ها را در تاریخ ایالات متحده به همراه دارد ، به ویژه درمورد ایجاد یک سیستم برق بدون کربن تا سال 2035.

وی در این گزارش می نویسد: “این طرح فرصت های عظیمی را ایجاد می کند: این می تواند به معنای گسترش هفت برابر ظرفیت تولید خورشید در مقیاس آب و هوا در امریکا باشد ، همراه با رشد شیب دار در باد و ذخیره سازی باتری دریایی. ”

این امر با ظهور بیش از 2.2 تریلیون دلار سرمایه گذاری در تولید انرژی های تجدید پذیر جدید و ذخیره سازی ، منجر به ظهور نسل جدیدی از رشته های اصلی انرژی خواهد شد.”

در سند این تحلیلگر آمده است: “قابلیت اطمینان شبکه در زیر نفوذ انرژی های تجدیدپذیر زیاد ضعیف خواهد شد ، مگر اینکه اصلاحات بازار باعث ایجاد قدرت متعادل کننده بدون کربن کافی شود”. “برآورده ساختن الزامات” ساخت آمریکا “بسیار دشوار خواهد بود.

تقاضا برای ماژول های خورشیدی می تواند بیش از 100 گیگاوات در سال باشد ، اما ظرفیت تولید ماژول های خورشیدی مستقر در ایالات متحده در سال 2020 حدود 4.7 گیگاوات در سال است. ”

در صورت انتخاب مجدد ترامپ ، انتظار می رود که انرژی پاک همچنان به رشد ادامه دهد اما با سرعت کمتر،  در این حالت ، رشد نه با سیاست های فدرال بلکه با تصمیمات بخش خصوصی و دولت های ایالتی صورت می گیرد.

“اگر ترامپ برای دور دوم انتخاب شود ، بخش برق ایالات متحده احتمالاً به مسیری که در اولین دوره خود دنبال کرده ادامه خواهد داد. اگرچه او با تعهد “بازگرداندن زغال سنگ” مبارزه کرد و دولت وی اقداماتی را برای حمایت از صنعت ذغال سنگ انجام داده است ، اما سیاست های اقتصادی و اقتصادی نامطلوب باعث شده است که روند کاهشی ادامه داشته باشد ، در حالی که تولید در مدت زمان کار خود 30٪ کاهش یافته است. ”

 

انتهای پیام/

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا