اخبارصنعت و معدن

فعالیت های پیشگیرانه فولاد هرمزگان درصد ابتلا به کرونا را کاهش داد

به گزارش صنعت کار، مدیرعامل فولاد هرمزگان به تشریح اقدامات این شرکت از ابتدای سال جاری در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری و با ظهور ویروس کرونا لازم بود برنامه ریزی های جدیدی در فولاد هرمزگان صورت گیرد. لذا با توجه به اهمیت سلامت کارکنان بلافاصله کمیته پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با حضور واحد HSE و به ریاست بنده به صورت هفتگی دایر گردید. یکی از تصمیمات این کمیته، کاهش زمان و روزهای حضور کارکنان ستادی، تا اواخر اردیبهشت ماه بود. پس از آن نیز حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی، از ورود کارکنان به سرویس های رفت و آمد تا حضور در محل کار را مد نظر قرارداده  شد و به همین منظور کارکنان ستادی را به دو گروه A , B تقسیم کردیم تا به صورت روزهای زوج و فرد در محل کار حضور پیدا کنند و روزهای عدم حضور را به صورت دورکاری انجام وظیفه نمایند.

فرزاد ارزانی به دیگر اقدامات این شرکت در زمینه مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: تقویت زیر ساخت های اطلاعاتی از قبیل راه اندازی سیستم غربالگری از طریق اپلیکیش های قابل نصب بر روی موبایل، تبلت، لپ تاپ و … و همچنین نصب دوربین های حرارتی جهت اندازه گیری دمای بدن کارکنان در هنگام ورود به شرکت و … از دیگر اقداماتی بود که در زمینه مبارزه با شیوع بیماری کرونا در این شرکت انجام شد. همچنین تولید انیمیشن، فیلم و پوسترهای آموزشی، توزیع ماسک، مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی نیز یکی دیگر از مواردی بوده که انجام و تاکنون نیز ادامه دارد.

ارزانی درادامه از اهمیت رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت این کارکنان زحمت کش گفت و اظهار داشت: رعایت تمام این موارد درصد ابتلای کارکنان به کرونا و همه گیری این ویروس در بین کارکنان و خانواده های آنان را بحمدا… به حد قابل توجهی تحت کنترل قرار داده است و نکته قابل توجه دیگر، کاهش چشمگیر روند ضریب تکرار و ضریب شدت حوادث شرکت در طی نیمه اول سال 99 نسبت به سال 98 بوده است به طوری که ضریب تکرار حوادث کل شرکت از 97/0 به 40/0 کاهش یافته است که بسیار حایز اهمیت است و در این رابطه می توان به کسب گواهینامه ایزو 45001 مربوط به استانداردهای ایمنی و گواهینامه ایزو 14001 مربوط به استانداردهای مدیریتی محیط زیست اشاره نمود.

وی  در خاتمه به تعهد فولاد هرمزگان به مسئولیت های اجتماعی پرداخت و گفت: فولاد هرمزگان در خرداد، تیر و مرداد سال جاری نیز همچون سال های گذشته با کاهش تولید در کوره های فولاد سازی خود سبب افزایش تامین برق برای رفاه مردم شریف استان گردید. ضمن اینکه این شرکت با کمک انسان دوستانه خود به دانشگاه علوم پزشکی در بحث تجهیز بخش های کرونایی، جشن گلریزان ستاد دیه و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، طرح تکریم ایتام، پویش کمک های مومنانه و کمک های دیگر به بخش های فرهنگی و ورزشی استان و … همواره تلاش کرده تا به جامعه خود خدمت کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا