اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

ترامپ هشدار داد

به گزارش صنعت كار، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، با صدور بیانیه ای تعرفه واردات آلومینیوم خام از كانادا را به طور رسمی حذف كرد اما تهدید كرد كه در صورت افزایش واردات این فلز از مرزهای شمالی آمریكا ، آنها را مجدداً بازگرداند.

این اعلامیه به دنبال توافق نامه ای است که ماه گذشته توسط دفتر نمایندگی تجارت ایالات متحده با كانادا اعلام شد مبنی بر اینكه محرومیت برای واردات كانادا از 10٪ تعرفه های امنیت ملی “بخش 232” ، عقب مانده تا 1 سپتامبر ، را دوباره برگرداند.

ترامپ برای اولین بار در سال 2019 این تعرفه را اعمال کرد ، اما افزایش واردات آلومینیوم بدون آلیاژ و ساخته نشده کانادا او را وادار کرد که در ماه آگوست تعرفه ها را دوباره بهم بزند.

پس از مشاوره با همتایان کانادایی ، USTR گفت که اکنون انتظار می رود کانادا فقط 70،000 تا 83،000 تن آلومینیوم خام در ماه تا دسامبر صادر کند – تقریباً نیمی از نرخ ماهانه از ژانویه تا جولای.

ترامپ در این اعلامیه گفت که ممکن است تعرفه های آلومینیوم غیر آلیاژی ساخته نشده از کانادا را دوباره اعمال کند “درصورتی که حجم واردات این محصولات از کانادا در ماه های باقیمانده سال 2020 بیش از مقادیری باشد که ایالات متحده انتظار دارد از کانادا صادر شود.”

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا