اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

افزایش سود خالص با بازیابی تولید

به گزارش صنعت کار، معدنچی برزیلی واله گزارش داد که سود خالص سه ماهه سوم آن تقریباً دو برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، زیرا این شرکت تولید سنگ آهن و موجودی انبار را به دنبال یک فاجعه سد مرگبار در ژانویه 2019 افزایش داد.

سود خالص سه ماهه منتهی به سپتامبر از 1.6 میلیارد دلار در یک سال گذشته به 2.9 میلیارد دلار افزایش یافت ، اگرچه هنوز از برآورد Refinitiv 3.6 میلیارد دلاری خیلی کم بود.

واله گفت: نتایج با افزایش 26 درصدی قیمت سنگ آهن و 20 درصدی در حجم فروش سنگ معدن صورت گرفت.

دومین تولیدکننده ماده اصلی سازنده فولاد در جهان در اوایل ماه جاری میلادی از بهبود 31 درصدی تولید سنگ آهن در مقایسه با سه ماهه دوم خبر داد. بهترین نتیجه در دو سال اخیر – 88.7 میلیون تن – در حالی حاصل شد كه تعدادی از معادن متوقف شده پس از افزایش تولید سیل برومادینیو تولید را متوقف کرد.

این معدنکار گفت: قیمت سنگ آهن در سه ماهه گذشته از 112 دلار در سال گذشته به 118 دلار افزایش یافت ، زیرا تقاضای چین با اقدامات دولت برای تحریک صنعت در میان ویروس کرونا افزایش یافت. اخلال در زنجیره تامین نیز منجر به افزایش قیمت ها در این سه ماهه شد.

تولید فولاد خام چین در ماه سپتامبر به بالاترین میزان روزانه خود رسید و از ماه مه با افزایش میزان مصرف توسط زیرساخت ها و بخش های تولیدی این کشور ، در سطح بالایی قرار دارد.

معاملات آتی سنگ آهن در این هفته به پایین ترین سطح چهار هفته ای رسید ، زیرا موجودی کالا در کنار چین در بالاترین سطح از ماه فوریه قرار گرفت و نگرانی ها در مورد تقاضای داخلی برای مواد اولیه در آینده را تحت تأثیر قرار داد.

 

واله گفت: برآورد خود را برای هزینه های سرمایه گذاری در سال 2020 از 4.6 میلیارد دلار به 4.2 میلیارد دلار به روز کرده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا